• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

منابع آزمون استخدام مربی امور آموزش معلولین چیست؟

  • کد خبر : 9318
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
منابع آزمون استخدام مربی امور آموزش معلولین چیست؟
منابع آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه جذب مربی امور آموزش معلولین منتشر شد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری فارس، ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه جذب مربی امور آموزش معلولین آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

برای این آزمون حتما باید متقاضیان دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری گفتاردرمانی یا کاردرمانی باشند.

روز آزمون هم ۲۰ یا ۲۱ مهر امسال(۱۴۰۲) خواهد بود اما منابع این آزمون چیست؟

مواد و منابع حیطه عمومی:

– معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی(طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن(بخش اول: ایمان) نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین علیه‌السلام، نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: انقلاب اسلامی).

– تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مرتضی مطهری انتشارات صدرا/ مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران ) – تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، قسمت‌های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی- عمومی/ کتاب تعلیم و تربیت در اسلام نویسنده شهید مرتضی مطهری)

– دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)/ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی/ زن یا نیمی از پیکر اجتماع: نویسنده: آیت‌الله سیدتقی مصباح یزدی)

– توانایی‌های عمومی ذهنی

جدول مواد و منابع حیطه عمومی 

شایستگی محتوای ارزیابیامتیا زسهم از کل آزمون (درصد)
باور و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی و روحیه جهادی معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی۲۰۲.۰۰  
تاریخ و فرهنگ تمدن ۲۰۲.۰۰  
دانش تعلیم و تربیت اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی ۲۰۲.۰۰  
دانش سیاسی، اجتماعی و حقوقی دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی ۲۰۲.۰۰
توانایی‌های عمومی ذهنی توانایی‌های عمومی ذهنی۲۰۲.۰۰
جمع۱۰۰۱۰

مواد و منابع حیطه اختصاصی: 

 ۱ – راهنمای تشخیص آماری و اختلال‌های روانی: راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (۵DSM)،اختلالات هیجانی و رفتاری(اختلال سلوک، اختلال نافرمانی مقابله‌ای)، اختلالات اضطرابی، تروما و استرس، اختلالات عصبی ـ رشدی(کم‌توان ذهنی، اختلال یادگیری خاص، اختلال نارسایی توجه، بیش فعال، اختلالات ارتباطی، اختلال طیف اتیسم، اختلالات حرکتی )

۲ – سنجش و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی(با تأکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهده‌ای؛ سنجش عملکردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری، سنجش تکوینی؛ پوشه کار )

۳ – روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی: روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی(با تأکید بر محورهای): طبقه‌بندی کودکان استثنایی، تفاو‌تهای فردی ـ کودکان استثنایی و خانواده، حقوق کودکان استثنایی، برنامه آموزش انفرادی، مداخله بهنگام، پیشگیری از معلولیت تشخیص اختلالات ، اختلال یادگیری خاص کم‌توان ذهنی، اختلال‌های هیجانی و رفتاری، اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی، اختلال طیف اتیسم، آسیب‌های بینایی، آسیب‌های شنوایی و معلولیت‌های جسمی و حرکتی و چند معلولیتی.

۴ – اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش(سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی – مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)

جدول مواد و منابع حیطه اختصاصی

شایستگی محتوای ارزیابی امتیاز سهم از کل (درصد) 
تسلط بر دانش یاددهی – یادگیریراهنمای تشخیص آماری و اختلال‌های روانی۳۰ ۳.۰۰
تسلط بر دانش یاددهی – یادگیریسنجش و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی ۲۰۲.۰۰
تسلط بر دانش یاددهی – یادگیریروانشناسی و آموزش کودکان استثنایی۳۰۳.۰۰
تسلط بر دانش یاددهی – یادگیریاسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش۲۰۲.۰۰
جمع۱۰۰۱۰

جدول مواد و منابع حیطه تخصصی

مواد آزمون امتیاز سهم از کل (درصد)  منابع آزمون 
مبانی کاردرمانی ذهنی و جسمی حرکتی ۳۰۳.۰۰کاردرمانی در کودکان کم‌توان ذهنی
راهنما ی تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی ۵DSM (بخش دوم: اختلالات عصبی ـ رشدی)
کاردرمانی در اختلالات یادگیری

مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان
Occupational Theraphy for Children 8th Edition – September 26, 2019
راهنمای علامت‌شناسی اختلالات گفتار و زبان تعریف تا تشخیص
اختلالات زبان از کودکی تا نوجوانی: ریاپائول
اختلالات تولیدی و واج‌شناسی در کودکان
درمان لکنت برای کودکان مدرسه‌رو و نوجوانان
روانشناسی اختلالات عصبی ـ رشدی ۲۰۲.۰۰
مبانی روانی و حرکتی در کودکان ۲۰۲.۰۰
مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان۳۰۳.۰۰
راهنمای علامت‌شناسی اختلالات گفتار و زبان تعریف تا تشخیص  ۳۰۳.۰۰
اختلالات زبان از کودکی تا نوجوانی ۳۰۲.۰۰
درمان لکنت برای کودکان مدرسه‌رو و نوجوانان۲۰۲.۰۰
اختلالات تولیدی و واج‌شناسی در کودکان۲۰۲.۰۰
جمع۲۰۰ ۲۰

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=9318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.