• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4
سخنگوی قوه قضاییه خبرداد :

ممانعت قوه قضاییه از بیکاری ۲۴۲۰۰۰ کارگر

  • کد خبر : 4091
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
ممانعت قوه قضاییه از بیکاری ۲۴۲۰۰۰ کارگر
سخنگوی قوه قضاییه گفت: تدابیر و برنامه‌های دستگاه قضا در سال گذشته از تعطیلی بیش از ۳۴۰۰ واحد تولیدی جلوگیری کرد که مانع از بیکاری ۲۴۲ هزار کارگر شده است.

به گزارش اخبارکار خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک سخنگوی قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی کل کشور، امروز سه‌شنبه (۳۰ خرداد) برگزار شد.

مسعود ستایشی در آغاز این نشست با بیان اینکه امروز در قوه قضاییه مسیر حرکت به سمت تحقق عدالت هموارتر با برنامه‌ریزی دقیق و علمی دنبال می‌شود، گفت: در کنار سایر اسناد بالادستی مهم، سند تحول قضایی بر پایه به حداکثر رساندن سرعت تحقق عدالت برای مردم با استفاده از ظرفیت‌های قانون در درون و برون از قوه قضاییه، سندی مهم برای دستگاه قضاست که بخش‌های زیادی از آن اجرایی شده و سایر راهکارها هم در حال اجراست.

وی افزود: گزارش اجرای سند تحول قضایی به‌زودی به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید، اما این نکته را اعلام می‌کنم که رویکرد تحول‌آفرین این سند را می‌توان تبدیل قوه قضاییه گرفتار در روزمرگی به قوه قضاییه برنامه‌محور با سنجه‌های قابل ارزیابی دانست.

سخنگوی قوه قضاییه سپس اظهار کرد: قوه قضاییه تحرک قابل توجهی در پیگیری آرمان عدالت دارد و آن را تنها ریل قانونی و شرعی خود می‌داند.

وی تأکید کرد: قوه قضاییه مردمی، پاسخگو، برون‌گرا، قاطع و حاضر در همه صحنه‌های مورد نیاز مردم، قوه‌ای پویا و هوشمند است که می‌تواند با سرعت نسبت به احقاق حقوق مردم تصمیم‌گیری کند.

ستایشی ادامه داد: سال گذشته مردمی‌سازی قوه قضاییه را در راستای جایگزین کردن رویکردهای هوشمند و فراگیر قوه با هدف دغدغه‌مندی حداکثری‌ نسبت به مطالبات مردم را با سرعت بیشتری دنبال کردیم.

وی‌ در ادامه برخی سامانه‌های رونمایی شده برای هوشمندسازی قوه قضاییه را برشمرد و آنها را امری برای تسهیل امور قضایی و حقوقی مردم دانست.

سخنگوی قوه قضاییه با اظهار اینکه مردم از این ظرفیت هوشمندسازی قوه قضاییه در هر روز بیش از صد هزار خدمت دریافت می‌کنند، گفت: سال قبل ۵۱۷ هزار دادگاه به صورت مجازی و‌ برخط برگزار شد.

وی همچنین سفرهای استانی با حضور مسئولان قضایی را امری برای توسعه عدالت قضایی دانست.

ستایشی در ادامه گفت: آحاد جامعه بدون در نظر گرفتن تفکری که دارند، خدمات قضایی را عادلانه دریافت کرده‌اند. طرح گفت‌وگو با صاحب‌نظران و نخبگان که رییس قوه قضاییه آن را اجرایی کرده با همین رویکرد از سوی ریاست قوه استمرار دارد که موفقیت‌هایی‌ به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در اجرای فرامین هشت‌گانه مقام معظم رهبری خود را موظف می‌دانستیم که آنها را محقق کنیم و از این رو قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری با مسئولیت معاون اول قوه قضاییه راه‌اندازی و بیست‌و‌سه جلسه برگزار شده است.

ستایشی ادامه داد: از چند سال قبل و در راستای تحقق شعار سال، اقداماتی صورت گرفته است تا احکام قضایی مانع از روند تولید نشود، از جمله در سال گذشته از تعطیلی بیش از ۳۴۰۰ واحد تولیدی جلوگیری شد که مانع از بیکاری ۲۴۲ هزار کارگر شده است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=4091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.