• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

معادن کرمان به نیروی ماهر نیاز دارند

  • کد خبر : 10872
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
معادن کرمان به نیروی ماهر نیاز دارند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ۵۵ معدن کوچک مقیاس در این منطقه فعال شده که با کمک ایمیدرو در حوزه زیرساختی، به ۱۰۰ معدن کوچک مقیاس می رسد.


به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، مسلم مروجی  در نشست با مدیران مجتمع معدنی تیتانیوم کهنوج با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت: به غیر از معادن تیتانیوم و مس همه معادن جنوب کرمان کوچک مقیاس است و این نوع از معادن در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: پهنه‌های خوبی برای اکتشاف در جازموریان، جبالبارز(جیرفت) و رَمِشک(قلعه گنج) تعریف شده که از طریق شرکت‌های مختلف در حال انجام است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اهمیت اشتغالزایی حوزه معدن بیان کرد: ۹۰ درصد مراجعان برای اشتغال تقاضای رانندگی و نگهبانی می کنند که در شان جوانان تحصیل کرده منطقه نیست و ما نیاز به نیروی ماهر داریم.
وی اضافه کرد: در این راستا ٢ مرکز آموزش در جیرفت و کهنوج راه‌اندازی و دوره اولیه حفاری برگزار شده که ۳۰ نفر آموزش تئوری را دیدند و آموزش عملی شروع و قرار شده در یکی از معادن مشغول به کار شوند.
مروجی صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: به زودی دوره بعدی آموزش شروع می‌شود و معادن منطقه بعد از آموزش به‌جد خواهان استخدام این نیروها هستند.
در این نشست مدیران معدن و کارخانه در حال ساخت تیتانیوم کهنوج نیز اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های این مجتمع و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه آن و مشکلات پیش رو برای راه‌اندازی کارخانه پرداختند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.