• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور

  • کد خبر : 16444
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) در جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین گفت: در طرح «یاس»، دختران و زنان امدادگری که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به‌نحوی توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از شهرآرانیوز، جشنواره ملی «عطر گل یاس» ویژه معرفی دستاورد‌های تیم‌های یاس (یاران آسیب‌ستیز) استان‌های سراسر کشور، ظهر امروز با حضور سیدمرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره))، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی‌المدنی (رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر) و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های آستان‌قدس‌رضوی برگزار شد.

«یاس» به‌دنبال توانمندسازی معیشتی و فرهنگی

سیدمرتضی بختیاری تصریح کرد: در آستانه هفته هلال‌احمر و دهه کرامت، یکی از مصادیق بارز مقابله با تهاجم فرهنگی را می‌توان طرح فرهنگی یاس دانست که با فعال‌سازی بیش از سه هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان، ظرفیت‌های ناشناخته اقتصادی را هم کشف و هم بارور کرده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید داشته‌اند که در این کشور، ظرفیت‌های ناشناخته بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در همه عرصه‌ها، کشور را متحول کند. طرح اقتصادی‌فرهنگی یاس را می‌توان مصداق بارز همین توانمندسازی دانست که بانوی باکرامت و عزیزی را که در تمام طول عمر به‌عنوان مادر، دختر، همسر یا خواهر، انیس جان و مایه قوام یک خانواده بوده و در مقام امدادگر، جان هم‌وطنانش را هم بدون چشم‌داشت نجات داده‌ است، اکنون در طرح یاس به‌نحوی توانمند می‌کند که بتواند از نظر معیشتی و اقتصادی هم زندگی خود را بهبود ببخشد و حتی دست کسان دیگری را بگیرد.

«یاس» بهانه‌ای برای کنشگری اجتماعی بانوان

در این مراسم، فهیمه فرهمندپور، رئیس ستاد زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: گاهی اوقات سال‌ها برای تغییر چیزی تلاش می‌کنیم که بعد‌ها معلوم می‌شود غیرقابل تغییر بوده و گاهی اوقات مسائلی را به‌سادگی می‌پذیریم که بعد‌ها می‌فهمیم امکان تغییر آن به‌سادگی وجود داشته است. اتفاقی که در تیم‌های یاس به‌عنوان محصول مشترک فرهنگی میان هلال‌احمر و کمیته‌امداد افتاده، دقیقاً تعبیر همین موضوع است؛ اینکه می‌توان آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های زندگی را به فرصت‌هایی تبدیل کرد که نه‌‌تنها زندگی آن جوان را تغییر می‌دهد بلکه دست سایرین را هم می‌گیرد و چندین زندگی را نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: در طرح یاس، دختران و زنان امدادگری که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و بهزیستی و مراکز حمایتی هستند، به‌نحوی توانمند می‌شوند که بتوانند مشاغل خانگی و کسب‌و‌کار‌های پویا ایجاد کنند. این دختران و زنان، همان کسانی هستند که در بحران‌ها و آسیب‌های طبیعی، جان هم‌وطنان را نجات می‌دهند و با این طرح مقرر شده تا در چالش‌های اقتصادی هم یاریگر هم‌وطنان خود باشند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=16444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.