• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
6
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور :

محور بهره‌وری به آزمون‌های استخدامی کشور اضافه می‌شود

  • کد خبر : 8583
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
محور بهره‌وری به آزمون‌های استخدامی کشور اضافه می‌شود
مراسم اعطای گواهینامه متخصصان بین‌المللی بهره‌وری ایران (IPCB) با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سازمان ملی بهره‌وری ایران برگزار شد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری برنا، میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار داشت: مردمی‌سازی دولت از شعارهای دولت سیزدهم است و این موضوع، نه یک انتخاب؛ بلکه به‌عنوان یک اصل مورد تأکید است و باید به سمت تحقق آن حرکت کرد. استقرار نظام اعتباربخشی که ماحصل یک سال تلاش همکاران در سازمان ملی بهره‌وری ایران بوده نیز در راستای این شعار طراحی و اجرا شده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سازمان ملی بهره‌وری ایران از سال ۱۹۶۵ عضو سازمان بهره‌وری آسیایی شده است، گفت: این سازمان توانسته متخصصان بین‌‌المللی بهره‌وری را تربیت و وارد میدان آموزش، تحقیق و پژوهش و ترویج و فرهنگ‌سازی حوزه بهره‌وری کند.

لطیفی با این عنوان که گاه بین بخش دولتی و غیردولتی زبان مشترک وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد که همکاری شبکه مردمی-نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش تقویت شود و فاصله‌ها را به فرصت‌های همکاری سازنده  تبدیل کند. 
معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز همه متوجه شده‌اند که برای حل مشکلات کشور، راهی جز بهره‌وری نداریم. ارتقای بهره‌وری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در سیاست‌های برنامه هفتم کشور نیز موضوع ارتقای بهره‌وری در صدر برنامه‌ها قرار گرفته است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عمده مشکلات کشور و عدم بهره‌وری را نبود داده‌ها و اطلاعات درست و شفاف، فرهنگ و ارادت کافی دانست و گفت: نخبگان حوزه بهره‌وری می‌توانند در این زمینه به کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی بهره‌وری، تأکید کرد: یکی از مشکلات در کشور رفتار شکلی و صوری است. یعنی ارائه آمارهای غیردقیق و رفتار صوری و شکلی که جامعه نخبگانی را آزار می‌دهد.   

لطیفی خاطرنشان کرد: استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی مبنای قانونی دارد و دستگاه‌ها موظف هستند ۱۰ گام را طی کنند. اما گاهی مشاهده می‌شود بهره‌وری اتفاق نیفتاده و صرفا گزارش‌سازی صورت گرفته است. از این رو حضور نخبگان و متخصصان حوزه بهره‌وری می‌تواند کمک کند تا واقع‌بینانه‌تر -البته نه با رویکرد مچ‌گیرانه بلکه با رویکرد مشاوره و راهبری و هدایت- بتوانیم بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات این حوزه را حل کنیم؛ البته ارتقای بهره‌وری در کشور مطالبه رئیس‌جمهور هم هست.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضوع بهره‌وری باید از خانواده و مدارس شروع شود، افزود: در نظر داریم در آزمون‌های استخدامی کشور و در مصاحبه‌های جذب افراد در دستگاه‌های اجرایی، محوری تحت عنوان بهره‌وری را قرار دهیم. همچنین نخبگانی که در عرصه بهره‌وری فعالیت کنند یا گواهی‌های معتبر در این حوزه کسب کرده باشند، در جذب آنها امتیاز ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت.  

وی گفت: به‌رغم اهمیت بهره‌وری و حتی تأکیدات گفتاری نسبت به بهره‌وری، اما در مقام عمل آن حمایتی که باید از حوزه بهره‌وری چه از حیث فرایندی (تصمیم‌گیری، ارزیابی، اجرایی) و از چه نظر بودجه‌ای، اتفاق نیفتاده است. تلاش می‌کنیم به کمک نخبگان بهره‌وری و همکاران‌مان در دولت و سازمان ملی بهره‌وری ایران بتوانیم، مطالبه مردم و تأکید مقام معظم رهبری بر ارتقای بهره‌وری را محقق کنیم.

در پایان این مراسم به برگزیدگان شرکت‌کنندگانی که موفق به گذراندن دوره شده بودند، پس از خواندن سوگندنامه، گواهینامه متخصصان بین‌المللی بهره‌وری ایران (IPCB) در سطح پایه اهدا شد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=8583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.