• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5

لیست منتشر شده تأمین نیروی شهرداری کاشمر نسبت فامیلی با مسئولان دارند

  • کد خبر : 16107
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
لیست منتشر شده تأمین نیروی شهرداری کاشمر نسبت فامیلی با مسئولان دارند
عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به انتشار یک لیست از نیروهای جذب شده در شهرداری این شهر در قالب شرکت تأمین نیرو گفت: لیستی که اعلام شده، هر کدام‌شان با یکی از مسئولین به خصوص در دوره قبل نسبت فامیلی دارند.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از خبرگزاری فارس از کاشمر، انتشار یک لیست در فضای مجازی که بیانگر جذب و بکارگیری فامیلی در شهرداری کاشمر است، به موضوع اصلی جلسه علنی امشب شورای شهر کاشمر تبدیل شد.
برات اله زارع سنجدکی آنطور که خودش بیان کرد، نام برادرش در لیست منتشر شده وجود دارد، اظهار داشت: قرارداد تأمین نیرو از نظر من که ۲۰ سال کار تخصصی انجام دادم، یک وجه سیاسی به خودش گرفته است، وگرنه هیچ‌گونه تفاوتی با سایر قراردادهای شهرداری ندارد.
این عضو شورای شهر با اذعان به اینکه تمامی نیروهایی که در بخشهای مختلف شهرداری و در قالب تامین بکارگیری شدند، بر اساس نیاز شهرداری در زمان مشخص بوده است، افزود: این افراد با سپری شدن زمان و رفع نیاز قراردادشان خاتمه می‌پذیرد و عملا هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند و تنها بر اساس قرارداد مشخص با بخش خصوصی در شهرداری خدمت ارایه می‌دهند.
وی با ابراز تأسف از اینکه طرح این موضوع، در فضای مجازی تنها یک بحث سیاسی است، بیان کرد: اینکه افکار عمومی مخدوش و ذهن مردم درگیر شود، کار درستی نیست.
زارع همچنین در خصوص برادرش یادآور شد: به عنوان مثال که نام برادر من را مطرح میکنند، به صراحت اعلام میکنم که برادر در سال ۱۳۹۰ وارد شهرداری کاشمر شده است و پیش از این نیز ۵ سال سابقه در سایر شهرداری‌ها داشته است، اما امروز در فضای مجازی اعلام میکنند که عضو شورا برادرش را استخدام کرده است و این در حالی است که از حوزه خدمات شهری به آتش نشانی منتقل شده است و هیچگونه بار مالی برای شهرداری نداشته و استخدام هم نشده است.
وی اذعان کرد: هر یک از افرادی که در لیست اعلام شده نامشان آورده شده است، با یکی از مسئولین به خصوص در دوره قبل نسبت دارد و با این اقدام تنها حیثیت افراد برده می‌شود چرا که این افراد استخدام شهرداری نیستند.
عضو دیگر شورای شهر کاشمر که مطرح کننده این موضوع بود، با اذعان به اینکه با نزدیک شدن به پایان عمر دوره ششم شورا هجمه‌ها و تخریب‌ها افزایش می‌یابد، گفت: شاید برخی از این مواردی که این روزها در فضای مجازی مطرح می‌شود ناجوانمردانه و برخی دیگر بر اثر کوتاهی مجموعه شوراست که با مردم شفاف صحبت نکردیم.
حسن اعمی با اشاره به لیست منتشر شده تأمین نیروی شهرداری کاشمر در فضای مجازی، ضمن واکنش به اینکه مهم که این لیست چگونه از فضای مجازی سردرآورده است، افزود: اگر مورد خاصی در این لیست وجود نداشته، باید اطلاع رسانی انجام می‌شد تا شائبه‌ای برای شهروندان ایجاد نشود.
وی با تأکید بر اهمیت نقش نظارتی اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، ابراز داشت: اگر واقعا شهرداری نیاز به جذب نیرو دارد، برای همیشه یک کتابچه جذب نیرو برای شهرداری کاشمر تهیه و تدوین کنیم تا مورد استفاده آیندگان نیز قرار گیرد تا بر اساس آن موضوع جذب نیرو مطابق با نیاز و سوابق انجام پذیرد.
این عضو شورای شهر مدعی شد: در حال حاضر نیرویی در شهرداری داریم که ۲۳ سال است به صورت فاکتوری کار می‌کند و با گذشت این مدت هنوز وارد تأمین نیرو نشده است.
وی با اشاره به اینکه جوانان تحصیلکرده زیادی در سطح شهر داریم که با مدارج علمی حاضرند در شهرداری مشغول بکار شوند، تصریح کرد: ضروری است که شفاف سازی در دستور کار شورا قرار گیرد و تمامی این موارد به مردم اطلاع رسانی شود، لذا با توجه به اینکه امسال سال آخر فعالیت شورا است، یکی از اعضا به عنوان سخنگوی شورا انتخاب و در حوزه اطلاع رسانی و شفاف سازی با مردم صادقانه سخن بگوید.
عضو دیگر شورای نیز با اشاره به اینکه کارهای خوبی در حوزه شورا و مدیریت شهری انجام شده است، گفت: اگر شبهاتی هم در این حوزه وجود دارد نباید رسانه ای شود، بلکه باید در بین خودمان برطرف شود.
حجت الاسلام خزاعی ادامه داد: امیدواریم سال پایانی در این دوره یک سال طلایی باشد، چرا که هیچ زمانی خدمت به مردم دیر نیست، لذا می‌طلبد از سوی هر یک از اعضا یک پروژه‌ ماندگار و قابل دفاع تعریف شود.وی یادآور شد: اگرچه در حوزه مدیریت شهری گلایه و انتقاد داریم، اما همواره طی این سالها در حوزه کار برای مردم تعارف نداشتیم و از پروژه‌هایی که مردم از آن بهره‌مند می‌شدند دفاع کردیم.
عضو شورای شهر در واکنش به نام برادرش در لیست تأمین نیروی شهرداری کاشمر تصریح کرد: استخدامی در کار نبوده است، باز کردن برخی موارد به صلاح نیست.رییس شورای شهر کاشمر نیز با اذعان به اینکه وظیفه شورای شهر حرکت در چارچوب ضوابط و قوانین مشخص شده است، گفت: تنها راه برون رفت و جلوگیری از شایعات و تخریب‌ها، جدی گرفتن موضوع نظارت در چارچوب قانون استعلی اصغر مرادزاده اذعان کرد: اگر واقعا شهرداری در قسمتی از مجموعه به یک نیرو و یا کارشناس نیاز دارد، اطلاع رسانی عمومی انجام دهد تا واجدین شرایط مراجعه کنند و فرد مورد نظر بر اساس شرایط و ضوابط بکارگیری شود.
گفتنی است؛ در ابتدای جلسه فرماندار به همراه معاونین و شهردار کاشمر با حضور در صحن علنی شورا با اهدای شاخه گل، لوح و هدایایی روز شورا را به وکلای مردم کاشمر در پارلمان محلی تبریک گفتند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=16107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.