• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

لزوم راه‌اندازی مدارس مهارت‌آموزی در خوزستان

  • کد خبر : 17187
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: معیار موفقیت پارک‌ها در نقطه‌ای است که خانواده‌ها و جامعه پارک را به عنوان عنصر موثر و اثر گذار در زندگی خود بشناسند.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید یحیی میرزایی با تاکید بر اینکه فناوری باید به خانواده‌ها ورود پیدا کند گفت: بسیاری از شرکت‌های فناور کشور بر اساس نیاز جامعه انعطاف پذیر هستند و خط تولید خود را تغییر می‌دهند که نمونه بارز آن در زمان همه‌گیری ویروس کرونا بود که شرکت‌ها به تولید ماسک و یا محلول‌های ضد عفونی کننده روی آوردند.

وی افزود: بسیاری از استان‌های کشوربا پارک‌های علم و فناوری از دوران بیماری کرونا آشنا شدند، چون بیشترین نقش آنها در صنعت و ارتباط با پتروشیمی‌ها، نفت و گاز و … بوده است.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر وجهه صنعتی پارک‌ها بر جامعه و خانواده غالب است و شاید یکی از دلایل ناشناخته بودن نوع فعالیت آن تمرکز بر صنعت بوده است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پارک باید سمت و سوی تامین نیاز‌های جامعه حرکت کند تا به عنوان عامل مثبت در زندگی مردم شناخته شود، چون نقش پارک‌ها به عنوان مثال در صنایع و بیمارستان‌ها پررنگ بوده، اما در خانواده به خوبی شناخته شده نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تمرکز و توجه رسانه‌ها به فرهنگ اشتغال و کسب و کار گفت: باید تمرکز حوزه فناوری، تفکر خانواده و حوزه آموزش دانشگاه را به سمت آموزش‌های مهارتی سوق دهیم تا فقط توجه به استخدام‌های دولتی نباشد.

میرزایی در خصوص برنامه‌های امسال توضیح داد: از جمله اولویت‌ها این است که توانمندسازی شرکت‌ها علاوه بر توسعه کمی در پارک‌ها حفظ شود و قدرت چانه زنی خود را در صنایع بالا ببریم.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به ماموریت گرا کردن پارک‌ها اظهار کرد: سیاستگذاری در این خصوص باعث می‌شود در چند حوزه از جمله زنجیره ارزش تمرکز بیشتری ایجاد شود.

وی با توجه به اهمیت زنجیره ارزش گفت: امسال بر روی این مقوله تمرکز بسیاری صورت گرفته و باید نوآوری در زنجیره ارزش را لحاظ کنیم.

میرزایی در خصوص عملکرد حوزه پارک علم و فناوری بیان کرد: پارک خوزستان در ۲ تا سه سال اخیربه عنوان یکی از برگزیدگان ملی فناوری در کشور شناخته شد و در حوزه‌های امنیت و سلامت و به ویژه کرونا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر اینکه توجه به حوزه دانش آموزی نیز از رسالت‌های پارک محسوب می‌شود اظهار کرد: مخاطب این نهاد جامعه است به گونه‌ای که در ۲ سال گذشته یک کانون خلاقیت برای دانش آموزان راه اندازی شد و تور‌های بازدید دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش از مناطق کم برخوردار آغاز شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی مدارس اشتغال و مهارت آموزی در غرب کرخه یا مناطقی از شهر اهواز که دانش آموزان حتی به موبایل دسترسی ندارند در برنامه است.

میرزایی تاکید کرد: بخش خصوصی بازو‌های ما هستند تا بتوانیم برای آغاز یک کار این بخش کمک بگیریم.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۴۲۷ شرکت فناوردر پارک علم و فناوری و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در خوزستان فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=17187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.