• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
8
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

قرارنیست با تشکیل وزارت بازرگانی استخدام جدیدی داشته باشیم

  • کد خبر : 7130
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
قرارنیست با تشکیل وزارت بازرگانی استخدام جدیدی داشته باشیم
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخشی از گفت‌وگوی مفصل خود با ایکنا، به برنامه تشکیل وزارت بازارگانی و ساختار آن اشاره کرد.

حسینی گفت : در حال حاضر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران فعال‌تر شده و بازارهای متعددی به روی تجار داخلی گشوده شده و باید این بعد را تقویت کنیم.
وی دستگاه هایی را که قراراست زیرمجموعه وزارت بازرگانی قرار گیرند معرفی کرد و گفت : سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی دستگاه هایی هستند که زیرمجموعه این وزارتخانه قرارخواهند گرفت.

حسینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در نقد شیوه ادغام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها اظهار کرد: ادغام‌ها در کشور چندان موفق نبوده، مثلاً سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه از هم تفکیک شدند و حتی یک زمانی هم ادغام شدند ولی در حال حاضر منفک از هم هستند. به عبارت بهتر آن ادغام واقعی که به کاهش نیرو، کاهش ساختمان‌ و امکانات و به تبع آن کاهش هزینه‌ها منجر شود اتفاق نیفتاد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود :در حال حاضر با تشکیل وزارت بازرگانی قرار نیست ساختمان جدیدی تشکیل شود بلکه قبلاً وجود داشته و قرار است ادارات و سازمان‌های مرتبط ذیل وزارت بازرگانی قرار گیرند. مثلاً مرکز ملی فرش ایران قبلاً وجود داشته و نمی‌خواهیم آن را جدیداً ایجاد کنیم و دست به استخدام نیروی انسانی جدید بزنیم و تأکید شده حتی‌المقدور نیرو اضافه نشود و با همین نیروها و امکانات و با تخصص و تمرکز بیشتر به فعالیت بپردازد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=7130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.