• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
براساس تفاهم‌نامه همکاری بین شهرک‌های صنعتی و دانشگاه آزاد مبارکه:

طرح پویش آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه اجرا می شود

  • کد خبر : 9616
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
طرح پویش آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه اجرا می شود
تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی مبارکه و دانشگاه آزاد مبارکه برای تقویت و گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت منعقد شد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر عامل شرکت عمران شهرک صنعتی مبار‌که در نشست مشترک با دانشگاه آزاد با بیان اینکه پیش‌بینی بر این است که در آینده صنایع دچار بحران کمبود نیروی ماهر خواهند شد گفت: طرح پویش (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه) از برنامه‌های مهم برای همکاری در رفع مشکل ضعف مهارت دانش‌آموختگان و بیکاری است.
محمد فتحی افزود: براساس این طرح، دانش آموختگان با گذراندن دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را به دست خواهند آورد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه دانشگاه در زمینه مهارت آموزی به دانش آموختگان و برگزاری دوره‌های تخصصی گفت: در قالب اجرای این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه برای کمک به ارتقای سطح مهارتی واحد‌های صنعتی و کمک به تأمین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده برای واحد‌های صنعتی استفاده می‌کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه افزود: در این طرح، امکان اشتغال همزمان با تحصیل برای دانشجویان فراهم شده تا همزمان با تحصیل، سه روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی و حامی مشغول به کار شوند و دستمزد آنان به وسیله شرکت به حساب شهریه دانشجو واریز می‌شود.
اسماعیل باقری گفت: دانشجویان شرکت کننده در این طرح، تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند و پس از دانش آموختگی ، امکان استخدام در شرکت و استفاده از طرح سرباز مهارت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری وجود دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه افزود: یکی از مشکلات واحد‌های صنعتی برای جذب نیرو، کمبود افراد ماهر بوده و نیاز امروز صنعت وجود دانش آموختگان دارای مهارت است .

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=9616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.