• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت طبق آیین‌نامه باید در دستورکار مجلس قرار بگیرد/ ایرادات شورای نگهبان رفع شده است

  • کد خبر : 8522
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت طبق آیین‌نامه باید در دستورکار مجلس قرار بگیرد/ ایرادات شورای نگهبان رفع شده است
رئیس کمیسیون اجتماعی بااشاره به روند بررسی طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت گفت: این طرح اعاده شورای نگهبان است و نیازی به نوبت ندارد بلکه طبق آیین‌نامه سریعا باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

به گزارش اخبارکار ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به روند بررسی طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت بیان کرد: این طرح توسط شورای نگهبان در ۴ بند مورد اشکال بود که در کمیسیون اجتماعی بررسی و رفع شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اصلاحیه طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت بارگزاری شده و اینک در هیئت رئیسه مجلس در دست بررسی است تا بعد از تأیید در صحن علنی موضوع پیگیری شود.

وی گفت: این طرح اعاده شورای نگهبان است و نیازی به نوبت ندارد بلکه طبق آیین‌نامه سریعا باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد و بعد از رای نمایندگان مجددا به شورای نگهبان ارسال شود.

نمایندگان در جلسه علنی (دوشنبه، ۱ اسفند ماه سال گذشته) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با ۱۷۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع با جزئیات این طرح موافقت کرده و نحوه استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی را مشخص کردند.

طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت بعد از موافقت نمایندگان مجلس به شورای نگهبان ارسال و با ابهاماتی روبرو شد و این شورا طرح را به مجلس اعاده کرد تا رفع اشکال شود.

محمد کعب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشتر گفته بود: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شامل کسانی است که مشمول ماده ۲۹ قانون خدمات مدیریت کشوری هستند و ۲ سال سابقه کار دارند و نیروی شرکتی وابسته به وزارتخانه‌ها هستند.

به گفته کعب عمیر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کارگیری نیرو‌های انسانی را ضابطه‌مند خواهد کرد چرا که افراد طریق آزمون استخدامی جذب و بعد از ۲ سال تبدیل وضعیت می‌شوند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=8522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.