• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
مریم جلالی:

صنایع دستی راه بُرون رفت از انسداد اقتصادی است

  • کد خبر : 3038
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
صنایع دستی راه بُرون رفت از انسداد اقتصادی است
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: صنایع دستی، راه بُرون رفت از انسداد اقتصادی است و می‌تواند برای ما ارزش افزوده بالایی ایجاد کند بنابراین باید توجه ویژه به آن داشت.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار خبرنگار ایرنا، مریم جلالی روز شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی در اصفهان افزود: اقتصاد، مساله امروز کشورمان است و صنایع دستی در چهار ساحت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌تواند نقش آفرینی کند.
وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی خانواده محور است و می تواند پیوند بین نسلی و انسجام اجتماعی ایجاد کند، اظهارداشت: صنایع دستی این امکان را فراهم می‌کند که با تکیه به اصالت در دنیای مدرنیته پیش رویم به شرط آنکه بدانیم کجا سرمایه گذاری کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با بیان اینکه اقتصاد هویت بنیان در کنار صنایع دستی ایجاد خواهد شد، گفت:ما باید در خلق ثروت از محل صنایع دستی موثر باشیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی همچنین به نقش زنان در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: زنان می توانند صنایع دستی حکمت بنیان را مبتنی بر عشق و علاقه به اعتلا برسانند.

جلالی با بیان اینکه نتیجه تلاش هایی که از خرداد سال گذشته در کشور در زمینه صنایع دستی انجام شده، همگرایی و مفاهمه بوده است، اظهارداشت: امروز در پنجاه و نهمین سالگرد تشکیل شورای جهانی صنایع دستی و در اصفهان، میزبان فعالان این عرصه و همچنین شهرداران ۱۴ شهر جهانی صنایع دستی هستیم.

رییس شورای جهانی صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: اصفهان یکی از نخستین شهرهایی بود که عنوان شهر جهانی صنایع دستی را به خود اختصاص داد و از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد این موضوع با شدت بیشتری دنبال شده است.

“سعد القدومی”، با اشاره به جایگاه هنرمندان در شورای جهانی صنایع دستی، افزود: این شورا وظیفه دارد که از میراث فرهنگی و صنایع دستی در برابر تهاجم ها حفاظت کند و دولت ها نیز باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه این رویکردها می تواند اقتصاد کشورها را نیز تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: در این جهان که مشاغل در حال ریزش هستند، صنایع دستی می تواند این مسیر را به رویش و توسعه صادرات رهنمود کند.

رییس شورای جهانی صنایع دستی خاطرنشان کرد: توسعه صنایع دستی در کشورها با ارتباط و گسترش مراکز آموزشی به وجه بهتری میسر خواهد شد.

وی افزود: صنایع دستی می تواند حوزه موثری در ارتباطات بهتر تجاری و اقتصادی و منبع درآمدی جدیدی برای کشورهایی مانند ایران باشد.

بنا به گزارش فوق در این مراسم با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی استان اصفهان تجلیل شد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز شنبه همزمان با هفته صنایع دستی به استان اصفهان سفر کرد.

اصفهان در سال ۱۳۹۴ بعنوان نخستین شهر ایرانی به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو(سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمد و همچنین توسط شورای جهانی صنایع دستی، عنوان ”شهر جهانی صنایع دستی” به آن اعطا شد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=3038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.