• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

«صدرا» رویدادی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه

  • کد خبر : 11739
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
«صدرا» رویدادی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه
اولین رویداد صدرا از امروز با هدف آگاهی دانشجویان با محیط صنعتی و اشتغال آن‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آغاز بکار کرد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در مراسم آغاز بکار این رویداد با بیان اینکه حدود ۳۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا گیلان حضور دارند گفت: شرکت‌ها و صنایع، زمینه‌های کاری مورد نیاز خود را به دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌کنند تا زمینه فعالیت نیروی کار موثر و دانش آموخته فراهم شود.
محمد دوستار با اشاره به اینکه دانشجویان براساس نیازمندی‌های صنعت به چند طریق می‌توانند با صنایع همکاری داشته باشند، اضافه کرد: یکی از راه‌ها جذب به صورت بورسیه دانشگاهی است که دانشجویان توانمند و دارای شرایط لازم بعد از فارغ‌التحصیلی در همان شرکت‌های صنعتی استخدام شوند، در این ارتباط تعدادی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده و فرآیند کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه در طول تحصیل در قالب طرح پویش می‌توانند در صنایع براساس رشته تخصصی‌شان مهارت‌های لازم را فرا گیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی و بعد از فارغ‌التصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرند که در صورت کسب مهارت مورد نیاز آن شرکت، می‌توانند جذب شوند.


دوستدار افزود: هدف کلی هدایت دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی است تا دانشجو آنچه را که در دانشگاه آموخته و ارتباطاتی که به شکل عملی در عرصه صنعت و محیط کار برایش فراهم می‌شود زمینه اشتغال آینده او فراهم شود.
وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه می‌توانند از رویداد صدرا بازدید کرده و از این فرصت بهره‌مند شوند گفت: در این رویداد برخی از دستاورد‌های صنعت برای معرفی عرضه شده، اما برنامه این رویداد عموما مصاحبه و گفتگو با دانشجویان برای اعلام آمادگی آنان در زمینه بورسیه و مهارت‌آموزی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بیان کرد: با ارتباط هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه و بررسی مسایل و چالش‌ها، زمینه‌های لازم برای رشد تولید و اشتغال در کشور و استان فراهم می‌شود و امید در جوانان نیز افزایش می‌یابد.نخستین رویداد صنعت، دانشگاه و راه اشتغال (صدرا) تا بیست و نهم آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت واقع در پل تالشان از ساعت ۱۰ تا ۱۶ دایر است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=11739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.