منصور رئوفی، پیشکسوت قرآنی استان خوزستان و بازنشسته آموزش و پرورش در گفتوگو با ایکنا از خوزستان، با تأکید بر اینکه نیروهای پرورشی باید از افراد علاقهمند و توانمند باشند، گفت: به نیروهای جهادی باانگیزهای در این حوزه نیاز داریم.
رئوفی ادامه داد: همانطور که دبیران ریاضی را آنقدر توانمند میکنیم که بتوانند خوب آموزش بدهند، دبیر پرورشی نیز باید چنین باشد. در مجوزهای استخدامی باید روی فاکتورهای جذب مربی پرورشی خیلی حساس باشیم و هر کسی را در این وادی نیاوریم و افراد علاقهمند و توانمند را جذب کنیم.
وی اظهار کرد: در سالهای اول انقلاب اسلامی، افراد فعال در مساجد، بسیج، مراکز جهادی و دلسوزان فرهنگی که تجربه کار تربیتی را داشتند جذب آموزش و پرورش و امور تربیتی کردند؛ اینطور نبود که نیرو را جذب کنند و بعد بخواهند به او روش کار تربیتی بیاموزند. باید در ضوابط انتخاب مربی دقت بیشتری کنیم. فاکتورهای جدیدی تعریف کنیم که هر کسی وارد نشود یا به خود اجازه ندهد وارد شود.
رئوفی با تأکید بر اینکه باید امور تربیتی را پشتیبانی کنیم، اظهار کرد: در استان خوزستان حدود ۶۷ مرکز دارالقرآن داریم که نیازمند نیروی تخصصی هستند. شرایط دارالقرآنها برای پذیرش نیرو جذاب نیست؛ نیرویی که میخواهد در دارالقرآن کار کند، از جهت قانونی با محدودیتهایی مواجه است که متوجه میشود مدرسه برای او بهتر است، یعنی اگر همان نیروی قرآنی در مدرسه کار کند از جهت حقوقی شرایط بهتری برایش فراهم است. باید این شرایط را آسیبشناسی کنیم و همه جهاتی که امور تربیتی را تقویت میکند؛ چه ارتقای توانمندی علمی و چه مسائل مادی را در نظر بگیریم و چشمانداز درستی مطابق بیانات رهبر انقلاب برای آن تعریف کنیم.
پیشکسوت قرآنی استان خوزستان در پایان گفت: لازم است یک چشمانداز چندساله در نظر بگیریم که بدانیم امور تربیتی قرار است به کجا برسد. به عبارتی یک امور تربیتی تراز و متناسب با حال حاضر انقلاب اسلامی تعریف کرده و نیروهایی را در حد این تراز تربیت و جذب کنیم تا در زمینه سند تحول بنیادین بتوانیم در حوزه قرآنی و فرهنگی نقشآفرینی داشته باشیم.