• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این استان خبرداد:

روند کاهش نرخ بیکاری و تحقق ایجاد شغل در هرمزگان

  • کد خبر : 3231
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
روند کاهش نرخ بیکاری و تحقق ایجاد شغل در هرمزگان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم میزان متوسط نرخ بیکاری در هرمزگان در سال 1400 معادل 15.8 درصد بوده که در سال 1401 به 15.3 درصد رسیده است.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری فارس هرمزگان ، مجتبی معین وزیری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان در بیان تازه ترین آمار حوزه اشتغال و بیکاری در استان اظهار کرد: میانگین نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ در هرمزگان ۱۵٫۸ درصد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵٫۳ درصد رسیده است.

وی در همین زمینه توضیح داد: نرخ بیکاری در هرمزگان در تابستان افزایشی و در زمستان به دلیل رشد و تنوع برخی فعالیت ها و کاهش گرما، کاهشی بوده به طوری که در بهار ۱۴۰۱ نرخ بیکاری هرمزگان ۱۵٫۳ درصد اما در تابستان آن سال ۲۲٫۶ درصد بوده و در ادامه در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ به ۱۱٫۶ درصد رسیده است که میانگین آن برای سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵٫۳ درصد اعلام شده است.

به گفته معین وزیری، در زمینه تحقق تعهد ایجاد شغل هرمزگان، سهمیه تعیین شده در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۸ هزار و ۷۹۷ نفر بود که به میزان ۵۰ هزار و ۷۰۶ نفر محقق شد و در این زمینه هرمزگان در کشور در ردیف ۵ استان اول قرار گرفته که توانسته تعهد اشتغال را فراتر از میزان سهمیه در نظر گرفته شده، محقق کند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در زمینه بکارگیری نیرو از طریق کاریابی ها که تخصصی ترین شکل بکارگیری نیرو به حساب می آید نیز رشد ۵۹۱ درصدی را تجربه کرده ایم و در حوزه ایجاد مشاغل خانگی نیز از ۱۳۱۰ مجوز در سال ۱۴۰۰ به ۶۹۸۵ مجوز در سال ۱۴۰۱ رسیده ایم.

وی میزان رشد اشتغال در مشاغل خانگی را نیز از ۱۳۰۱ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۹۹ نفر در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

معین وزیری همچنین از رشد ۳۱۲ درصدی اعطای تسهیلات در بخش تعاون در هرمزگان نیز در سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: روند ایجاد اشتغال در هرمزگان با تلاش های استاندار و توجه ویژه دولت وضعیتی رو به بهبود یافته و باید با انسجام ویژه ای در دستگاههای اقتصادی و صنایع و نیز جلب مشارکت هر چه بیشتر مردمی تداوم یابد تا بتوانیم نرخ بیکاری در استان را هر فصل کاهش دهیم.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=3231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.