• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد:

رشته های بدون بازارکار در دانشگاه جامع علمی-کاربردی تعطیل می شوند

  • کد خبر : 1827
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
رشته های بدون بازارکار در دانشگاه جامع علمی-کاربردی تعطیل می شوند
با طرح پایش و آمایش در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعداد قابل توجهی کدرشته محل جدید و متناسب با نیاز بازار کار جایگزین برنامه ‌های قبلی نظام آموزش شغلی کشور شد

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در سال گذشته ۱۳۶ برنامه درسی شامل ۱۲۵ برنامه جدید و ۱۱ برنامه بازنگری، همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعدادی کدرشته محل جدید جایگزین برنامه‌های قبلی نظام آموزشی شغلی کشور شد.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایرنا  از دانشگاه جامع علمی کاربردی، همایش نظام جامع آموزش مهارتی، مشارکت بخش خصوصی در آموزش مهارتی با حضور جمعی از معاونان و مدیران و با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از فرهیختگان و صاحب‌نظران در سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و دبیر علمی همایش پیرامون اهداف، سیاست های کلی و ماهیت این همایش مباحثی را ارائه کرد و ضمن مروری بر محورهای این همایش، به تشریح مدل دانشگاه در دستیابی به اشتغال پرداخت که از سال ۱۳۷۰ تاکنون توسعه یافته است.

اصغر کشت کار بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که ضمن استفاده از ظرفیت مدرسان آموزشی از ظرفیت مدرسان تجربی هم استفاده می کند. خبرگان دانشگاه علاوه بر دانش و آگاهی در حوزه تخصصی خود دارای مهارت و تجربه کافی بوده و از این ظرفیت در آموزش های مهارتی استفاده می کنند. اکنون حدود ۴۰ هزار مدرس با کد مدرسی فعال در دانشگاه مشغول به تدریس هستند که از مولفه های مهم نظام علمی کاربردی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: تجهیزات موجود در مراکز مجری آموزش‌های علمی کاربردی متعلق به بخش خصوصی بوده، ولی تحت نظارت دانشگاه و برابر با استانداردهای مندرج در برنامه های درسی علمی کاربردی هستند، طراحی و تدوین برنامه‌های درسی این دانشگاه نیز پس از تحلیل شغل و با لحاظ شایستگی‌های حرفه ای با همراهی صاحب نظران حوزه شغلی انجام می شود.

کشت‌کار افزود: در سال گذشته ۱۳۶ برنامه درسی مبتنی بر برنامه تحولی نیازآفرینی شامل ۱۲۵ برنامه جدید و ۱۱ برنامه بازنگری شده و در مقاطع کاردانی وکارشناسی ناپیوسته در زیرگروه‌های آموزشی مختلف تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.

دبیر علمی این همایش افزود: رویکرد و سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی برای توسعه مراکز، توجه به بحث تضمین اشتغال و پذیرش دانشجو به شرط اشتغال از ابتدا است. با لحاظ طرح پایش و آمایش در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعداد قابل توجهی کدرشته محل جدید و متناسب با نیاز بازار کار جایگزین برنامه ‌های قبلی نظام آموزش شغلی کشور شد که این فعالیت ها حکایت از پویایی این نظام آموزشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=1827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.