• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6
معاون وزیر علوم:

رتبه های زیر ۲۰۰ آزمون سراسری تا دوره دکتری مستقیم تحصیل می کنند

  • کد خبر : 2190
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
رتبه های زیر ۲۰۰ آزمون سراسری تا دوره دکتری مستقیم تحصیل می کنند
معاون آموزشی وزارت علوم از تصمیمات ، تغییرات و تسهیلات جدید این وزارتخانه برای پذیرفته شدگان جدید آزمون سراسری دانشگاه ها خبرداد.

به گزارش اخبار کار ، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه شیمی با اشاره به تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری گفت: از امسال تعداد زیادی از کدرشته های جدید در زمان انتخاب رشته با عناوین شغلی اعلام می‌شود. در واقع به داوطلب اعلام می‌شود که این کدرشته هم شغل دارد و بورسیه می‌شود. تعدادی از دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه قراردادهایی بسته اند که صورت بندی این کدرشته ها در دفترچه انتخاب رشته اعلام می‌شود.

عموعابدینی اضافه کرد: این کار سال گذشته به صورت نمونه در یزد انجام شد و تعدادی از داوطلبان با رتبه‌های خوب پذیرفته شده اند و اکنون هم با صنعت و جامعه کار می‌کنند و بورسیه شده اند. برخی از آنها استعداد درخشان بودند و با کمک بنیاد ملی نخبگان بورسیه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: از امسال رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور سراسری اگر وارد رشته‌های خاص علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی شوند، تا دوره دکتری مستقیم تحصیل می‌کنند و از سال اول حقوق می‌گیرند و بورسیه می‌شوند و اگر کیفیت آموزشی خود را حفظ کنند شغل شان تضمین شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم از آغاز آمایش اشتغال برای کدرشته های مختلف در مقاطع کاردانی و کارشناسی خبر داد و گفت: تعدادی از کدرشته هایی که شغل ندارند، امسال محدود شده اند. البته حذف نشده اند چون ممکن است در جای دیگری این کدرشته ها بکارگرفته شوند، اما امسال پذیرش دانشجو نخواهند داشت. اگر لازم شد و صنعت و جامعه نیاز خود را به آن کدرشته محل اعلام کرد پذیرش دوباره برقرار می‌شود.

وی افزود: پذیرش در کدرشته محل‌های بدون شغل محدود می‌شود و منظور یک کدرشته در یک دانشگاه است و منظور یک رشته به طور کلی نیست.

عموعابدینی اظهار داشت: این تغییرات به منظور بهره وری بهتر رشته‌های تحصیلی انجام شده تا داوطلبان بتوانند رشته‌هایی را انتخاب کنند که در فضای اشتغال قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=2190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.