• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

جستجوی شغل در دوره بیماری کرونا

  • کد خبر : 735
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
جستجوی شغل در دوره بیماری کرونا

بیماری همه گیر کرونا نه تنها تأثیر چشمگیری بر اقتصاد جهانی گذاشته بلکه جستجوی شغل مناسب نیز در این دوران بسیار سخت شده است. این بیماری باعث بی ثباتی بازار سهام شده و صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است.

بیماری همه گیر کورونا نه تنها تأثیر چشمگیری بر اقتصاد جهانی گذاشته بلکه جستجوی شغل مناسب نیز در این دوران بسیار سخت شده است. این بیماری باعث بی ثباتی بازار سهام شده و صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است. اگر در حال حاضر شغل دارید، به احتمال زیاد کار خود را از خانه انجام می دهید. برخی از مشاغل کوچک مجبور شده اند به طور موقت تعطیل شوند، در حالی که مشاغل بزرگ تحت تأثیر فشار از دست دادن کسب و کار و مختل شدن زنجیره عرضه و تولید، قرار گرفته اند. حتی به بازار آزاد هم لطمه بزرگی وارد شده است.اغلب محصولاتی که کارخانه ها تولید کرده اند، به فروش نرسیده اند و خیلی از افرادی که کارهای خدماتی می کردند مجبور به خانه ماندن شده اند.
برخی از شرکت ها با اخراج کردن، مرخصی دادن، کم کردن ساعات کاری و پرداخت اضافه کاری به گونه ای با بحران مقابله می کنند. شرکت های دیگر به صورت روزانه در سایت های کاریابی آگهی استخدام منتشر می کنند. در حال حاضر، عدم قطعیت زیادی در مورد تأثیر ملی و جهانی بر استخدام وجود دارد، اما روش هایی وجود دارد که می توانید با نگرشی مثبت به جستجوی شغل در دوره بیماری کرونا بپردازید.

شبکه ارتباطات خود را گسترش دهید

مردم می دانند که این روز ها برای همه سخت است و تا جایی که امکان دارد به یکدیگر کمک می کنند. به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید که در حال جستجوی شغل هستید و در مورد انواع مشاغل مورد نظر و شرکت های هدف خود به آن ها بگویید تا آن ها در جستجوی فرصت های شغلی به شما کمک کنند. از آن ها بخواهید که شما را به شرکت هایی که می شناسند، معرفی کنند. با این کار شما شانس بیشتری در پیداکردن شغل خواهید داشت، زیرا شبکه ارتباطی گسترده تری دارید و افراد بیشتری شما را می شناسند، بنابراین فرصت های شغلی زیادی برای شما پیدا خواهد شد.

حتی می توانید با رئیس و همکاران سابق خود تماس بگیرید و به آن ها بگویید در حال جستجوی شغل هستید. آن ها به احتمال زیاد شما را استخدام می کنند زیرا مهارت ها و اخلاق شما را می دانند. اگر در شرکتهای آنها مشغول به کار هستید ، در دستیابی به همکاران و کارفرمایان سابق دریغ نکنید. حتی اگر در آن جا استخدام نشوید، ممکن است رئیس سابقتان شما را به دیگر شرکت هایی که به کارمند نیاز دارند، معرفی کنند.

مصاحبه شغلی را تمرین کنید

اکنون که بسیاری از افراد از راه دور کار می کنند، مصاحبه شغلی حضوری جای خود را به مصاحبه های تلفنی یا ویدیویی داده اند. انجام مصاحبه تلفنی می تواند چالش برانگیزتر باشد زیرا تفسیر واکنش شخص سخت تر است و مکالمه طبیعی تر خواهد بود. داشتن مصاحبه ویدیویی دشوارتر است زیرا ممکن است جلوی دوربین احساس خوبی نداشته باشد و نتوانید آن گونه که باید با مصاحبه کننده ارتباط برقرار کنید. در صورت یادگیری جزییات و نکات مصاحبه شغلی تلفنی و ویدیویی، شما نسبت به رقیبان خود متمایز خواهید بود.

درصورت نیاز به انجام شغل آزاد بپردازید

اگر در حال حاضر شغلی ندارید، برای پرداخت هزینه های خود به انجام کارهای موقت و آزاد بپردازید. وقتی همکاران خود را تحت تاثیر قرار دهید، شغل موقتتان به شغل تمام وقت منجر خواهد شد. همچنین این روز ها یک فرصت عالی برای یادگیری برخی از مهارت های مورد نیاز بازار کار است. اگر در حال حاضر از خانه مشغول به کار هستید، به یاد داشته باشید که کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که به اندازه کافی نظم داشته باشند تا بتوانند از خانه کار کنند، مهارت های عالی ارتباطی کتبی و کلامی لازم برای برقراری ارتباط از راه دور با همکاران و مشتریان را داشته باشند و سازمان یافته و کارآمد باشند. حتی می توانید کار خود را به عنوان اینفلوئنسر در اینستاگرام شروع کنید و بعد از مدتی به وسیله اینستاگرام مارکتینگ درآمد خوبی داشته باشید. این روز ها اینستاگرام مارکتینگ بازار خوبی دارد و شما بدون محدودیت در هر زمان و مکانی می توانید از آن درآمدزایی کنید.

مهارت های برتر خود رانشان دهید
از آن جایی که رقابت زیادی برای مشاغل وجود دارد، بنابراین مهم است که هر مهارتی که دارید را به نمایش بگذارید. ابتدا فرصت های شغلی را که اخیراً انتشار داده شده اند را در اولویت قرار دهید زیرا این نشانه این است که فرصت شغلی مورد نظر باید زودتر پر شود. اما اگر آگهی استخدام برای یک هفته پیش باشد، اولویت کمتری دارد. هنگام خواندن پست های شغلی مطمئن باشید و به یاد داشته باشید که هنوز هم می توانید شغل خود را بدست آورید، حتی اگر همه پیش نیاز های آن شغل را نداشته باشید. با ارسال رزومه خود به کارفرمایان نشان دهید که مهارت هایی مورد انتظارشان را شما دارید. مهارت هایی که در این دوران کارفرمایان از شما انتظار دارند شامل مهارت کار گروهی، حل مسئله، مدیریت زمان و قدرت تصمیم گیری است.

برای هرشغل یک رزومه اختصاصی در نظر بگیرید
وقت زیادی برای نوشتن رزومه بگذارید، رزومه شما باید حرفه ای باشد و نظر خواننده را به خود جلب کند. هر قسمتی از رزومه تان که ممکن است ایراد داشته باشد برطرف کنید. برای این که رزومه حرفه ای داشته باشید از سایت جاب اکسپرت کمک بگیرید. سایت کاریابی جاب اکسپرت با داشتن سیستم رزومه ساز آنلاین به شما کمک می کند که رزومه ای کامل و جامع داشته باشید.

هنگامی که به صورت آنلاین برای یک شغل درخواست می دهید سعی کنید رزومه تان شامل کلمات کلیدی مانند عنوان شغل، مسئولیت ها و مهارت ها باشد. توجه داشته باشید که در رزومه تان خلاقیت وجود داشته باشد تا مدیر شرکت ترغیب شود شما را به مصاحبه شغلی دعوت کند. از همه مهم تر این است که در رزومه خود عناوین و مهارت هایی را که مورد نیاز شرکت هستند پررنگ تر نشان دهید و زمان بیشتری برای آن ها بگذارید. شما باید نیاز های شرکت و مدیر را برآورده سازید، بنابراین پس از این که آگهی استخدام را دیدید، ابتدا نیاز های شرکت و انتظارات مدیر را شناسایی کنید و سپس برای آن فرصت شغلی رزومه ای مناسب بسازید.

اطلاعات خود را به روز کنید
با توجه به عدم قطعیت های زیادی که در حال حاضر در جهان وجود دارد، تلاش برای جستجوی شغل می تواند بسیار سخت باشد. نباید نا امید شوید با گشتن در سایت های کاریابی معتبر مثل سایت کاریابی جاب اکسپرت می توانید در مورد مصاحبه موفقیت آمیز، چگونگی پیداکردن شغل جدید و رزومه نویسی اطلاعات زیادی کسب کنید. هرچقدر اطلاعاتتان بیشتر باشد در جستجوی شغل در دوران بیماری کرنونا موفق تر خواهید بود.

از زمان برای تامل استفاده کنید

افراد متقاضی شغل اغلب اوقات بدون در نظر گرفتن این که در آینده چه کاری می خواهند انجام دهند با دیدن اولین فرصت شغلی درخواست می دهند. ابتدا انتظارات خود را از مکانی که می خواهید در آن کار کنید مشخص کنید و در مورد شرکت و حوزه فعالیت آن ها اطلاعات لازم را کسب کنید. بهتر است با آگاهی کامل از یک فرصت شغلی برای آن درخواست دهید. برای خود در یک دفترچه عناوین شغلی مورد نظر، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود، انتظاراتتان و شرکت هایی که به دنبال آن هستید، لیست کنید. ناگفته نماند که برای هر فرصت شغلی که اقدام می کنید باید مطابق با معیارهایتان باشد. در غیر این صورت بعد از این که استخدام شدید احساس خوبی نخواهید داشت و مجبور می شوید آن کار را ترک کنید.

آیا واقعا به شغل در این دوره نیاز دارید؟

اگر می توانید هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید جستجوی شغل را کمی به تعویق بیاندازید، زیرا در حال حاضر استخدام شدن کمی چالش برانگیز است. اگر در حال حاضر شاغل هستید، به این فکر کنید که چگونه می توانید وظایف خود را بهتر انجام دهید و اگر شاغل نیستید به شغل بعدی خود به عنوان یک شغل عالی نگاه نکنید چرا که ممکن است کوتاه مدت باشد. در حالی که بسیاری از صنایع به دلیل همه گیری ویروس کرونا به شدت آسیب دیده اند، اما بعضی شرکت ها همچنان استخدام می کنند. با استخدام شدن در این شرکت ها می تواند به صورت موقت کار کنید و هزیه های خود را بپردازید و بعد از این که شرایط درست شد می توانید در شرکتی بهتر با حقوقی بیشتر کار کنید. فراموش نکنید که می توانید از این کار موقت به عنوان رزومه استفاده کنید.

شبکه ارتباطی آنلاین خود را گسترده تر کنید

رویدادها برای مدتی لغو شده اند، بنابراین باید یک استراتژی جدید شبکه سازی و ارتباط سازی پیدا کنید. به دنبال گروه های حرفه ای برای پیوستن به فیس بوک و لینکدین باشید تا بتوانید دوستان زیادی پیدا کنید و از طریق آن ها بتوانید در شرکتی استخدام شوید. هر دو سیستم عامل طیف گسترده ای از گزینه ها را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر به دنبال شغلی در بازاریابی هستید، می توانید به گروه حرفه های بازاریابی و ارتباطات در لینکدین بپیوندید و در گروه ها اظهار نظر کنید و خود را به دیگران نشان دهید. همچینین می توانید در بعضی از گروه های کاریابی عضو شوید و از مهارت ها و سوبق خود بگویید تا شاید بتوانید کار پیدا کنید.

پیگیر مصاحبه های قبلی خود باشید

شاید اخیرا یک مصاحبه شغلی خوب داشته اید ولی هم اکنون با وضعیت پیش آمده شرکت دورکاری می کندو درخواست شعلی شما بدن پاسخ مانده است. بهتر است به مدیر شرکت ایمیل بفرستید و از او بخواهید به درخواست شما پاسخ بدهد. حتی می توانید این اطمینان را به او بدهید که می توانید از خانه برای او کار کنید و بگویید که مشتاقانه منتظر یادگیری بیشتر هستید. سعی کنید او را متقاعد کنید که شما فردی مفید برای این شغل و شرکت هستید. مطمئن شوید که یک نگرش متفکرانه نشان داده اید. به جای اینکه از او بخواهید به شما کمک کنند، بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که بتوانید به او کمک کنید؟ همچنین اگر مهارت خاصی دارید آن را دوباره ذکر کنید و به او بگویید از هیچ تلاشی دریغ نخواهید کرد. در این صورت وقتی مدیر شرکت ببیند که شما شخص پیگیری هستید به احتمال زیاد شما را استخدام خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.