• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5

جزییات استخدام ۶۷۱ فرزند شاهد و ایثارگر در ادارات دولتی مازندران اعلام شد

  • کد خبر : 13568
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
جزییات استخدام ۶۷۱ فرزند شاهد و ایثارگر در ادارات دولتی مازندران اعلام شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از به پایان رسیدن معضل بیکاری ۶۷۱ فرزند شاهد و ایثارگر استان خبر داد و گفت: این افراد با شرکت در آزمون استخدامی اوایل سال آینده جذب دستگاه های اداری و مشغول به کار می شوند.

به گزارش اخبارکار ، سعید کهنسال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران به دلایل مختلف با وجود پیگیری ها زمینه اشتغال اداری برای آنها فراهم نشده بود که این مساله با اقدامات انجام شده در برنامه ششم قانون اشتغال محقق شده است.

وی ادامه داد:‌ این افراد با جذب در ۳۰ دستگاه اجرایی مازندران مشغول به کار می شوند و معضل بیکاری آنها از طریق برطرف خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه ۲۵ درصد ظرفیت استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور مربوط به جامعه ایثارگری است، ‌گفت‌: در این سالها تلاش شده تا قانون مورد نظر به صورت کامل و جامع در استان اجرایی شود که خوشبختانه این مهم محقق و عملیاتی شده است.

وی همچنین از تبدیل وضعیت ۱۳ هزار و ۵۵۹ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی این استان خبرداد و گفت: در مقایسه با سایر استان های کشور، مازندران در استخدام و تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران بهترین عملکرد و رتبه نخست کشوری را دارد.

بنا به این گزارش، تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه های اجرایی و دولتی که مشمول بخشنامه ایثارگران هستند، اواخر سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گرفت و این تبدیل وضعیت استخدامی بر اساس بند ” و ” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند ” د ” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

مقصود از تبدیل وضعیت ایثارگران، تبدیل شدن قرارداد کار آنها از حالت قراردادی یا پیمانی به حالت رسمی است که دولت این موضوع را به موجب آخرین بخشنامه مربوطه به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

مشمولان این تبدیل وضعیت شامل جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهید، فرزندان و همسران جانبازان دارای درصد جانبازی ۲۵ و بیشتر، فرزندان و همسران آزادگان دارای مدت اسارت یک سال و بیشتر، فرزندان جانبازان دارای درصد جانبازی کمتر از ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان دارای مدت اسارت کمتر از یک سال، شخص رزمنده و فرزند و همسر وی با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه یا حداقل هشت ماه حضور غیرداوطلبانه در جبهه و خواهر و برادر شهید به عنوان مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=13568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.