• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
11

جذب بیش از ۱۰۰ دانشجوی کارآموز در مرکز رشد دانشگاه علوم تحقیقات

  • کد خبر : 6216
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
جذب بیش از ۱۰۰ دانشجوی کارآموز در مرکز رشد دانشگاه علوم تحقیقات
مدیرکل مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات گفت: امسال بیش از ۱۰۰ دانشجو به‌عنوان کارآموز در مرکز رشد جذب و بیش از ۱۵ دانشجو در شرکت‌های مستقر در این مرکز استخدام شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش اخبارکار به نقل از ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، رضا کاظم‌پور روز گذشته درباره برنامه‌های این مرکز در حوزه جذب و درآمدزایی اظهار داشت: امسال با توجه به توسعه‌ای که در فضای فیزیکی داشته‌ایم، شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی درآمدزایی نسبت به سال گذشته هستیم. همچنین از نظر بخش مشارکت با شرکتها، تمهیداتی در نظر گرفته شده که بتوانیم درآمدزایی و طرح‌های درآمدزا را در مرکز رشد ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ هسته و ۸۳ شرکت فناور و دانش‌بنیان در مرکز رشد حضور دارند، افزود: ۲۱ شرکت از این شرکت‌ها، موفق به اخذ مجوز دانش بنیانی از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری شدند. همچنین در مرکز رشد از نظر ارتقای کمی فضا و امکانات جدید، فضای موجود در طول یک سال از ۳۳۰۰ مترمربع به ۵ هزار متر مربع افزایش یافته است.

به گفته مدیرکل مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات، تعداد شرکت‌ها از ۷۶ شرکت به بیش از ۱۴۰ شرکت رسیده و تعداد شرکت های دانش بنیان از هشت به ۲۱ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مرکز رشد در توسعه کمی و در توسعه کیفی شاهد ارتقا بوده‌ایم، گفت: در حال حاضر در مرکز رشد، ۱۲۷ محصول دارای مجوز و ۸۷ محصول بدون مجوز داریم. یکی از مهمترین دستاوردهای مرکز رشد این واحد در سال گذشته، کسب رتبه یک مراکز رشد کشور بوده و سعی بر این است در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز موفق به کسب رتبه یک کشوری شویم.

کاظم پور با بیان اینکه مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات از نظر توسعه فضای فیزیکی و تعامل با سایر مراکز رشد کشور وضعیت بسیار خوبی دارد، افزود: بسیاری از هسته های فناور که توان پذیرش آنها را نداریم، به سایر مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت واحد علوم و تحقیقات در حوزه فناوری و اکوسیستم‌های فناور بسیار بالا است و با زحمات همکاران توانسته‌ایم بیشترین ظرفیت را برای پذیرش افراد دارای ایده و تبدیل ایده‌های آنها به محصول کاربردی و تولید ثروت در کشور ایجاد کنیم.

مدیرکل مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: امسال ۱۰۰ دانشجو به‌عنوان کارآموز در مرکز رشد جذب و بیش از ۱۵ دانشجو در شرکت‌های مستقر در مرکز رشد استخدام شدند و توانستیم ظرفیت تنفس دانشجویان را در اکوسیستم‌های فناوری ایجاد کنیم.

کاظم پور گفت: این موفقیت با تلاش همکاران دانشگاه در این حوزه، به ثمر رسیده است و آمادگی کامل برای همکاری و پذیرش افراد صاحب ایده در این مرکز وجود دارد، زیرا با راه‌اندازی میز نوآوری می‌توانیم با حداقل قیمت، ایده‌های نو را در اکوسیستم فناوری واحد علوم و تحقیقات قرار دهیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در اکوسیستم فناوری نقش بسزایی دادر و می تواند بسیاری از دغدغه های کشور را به خوبی رفع و زمینه ساز پیشرفت کشور شود.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=6216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.