• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
8

ثروتمند بودن نوعی برتری برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر امریکاست

  • کد خبر : 7755
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
ثروتمند بودن نوعی برتری برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر امریکاست
دانشگاه‌های معتبر امریکا مدت‌هاست که مملو از فرزندان ثروتمندترین خانواده‌هاست: در مدارس آیوی لیگ، از هر شش دانش‌آموز یک دانش‌آموز دارای والدینی است که جزء یک درصد برتر جامعه هستند.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی تلگراف نوشت دانشگاه‌های معتبر امریکا مدت‌هاست که مملو از فرزندان ثروتمندترین خانواده‌هاست: در مدارس آیوی لیگ، از هر شش دانش‌آموز یک دانش‌آموز دارای والدینی است که جزء یک درصد برتر جامعه هستند.
مطالعه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد حضور این دانش آموزان در این کالج‌ها بدان علت نبوده است که آن‌ها به طور متوسط نمرات چشمگیرتری داشتند یا در کلاس‌هایی با محتوای درسی سخت‌تر شرکت کرده اند.
برای متقاضیانی که امتیاز مشابهی در یکی از این ازمون‌ها کسب کرده بودند احتمال پذیرش افراد از خانواده‌هایی که جزء ۱ درصد برتر جامعه بودند ۳۴ درصد بیشتر از متقاضیان از خانواده‌های متوسط بود و احتمال پذیرش آن‌ها که جزء ۰.۱ درصد برتر جامعه هستند بیش از دو برابر بود.
این مطالعه که توسط گروهی از اقتصاددانان مستقر در هاروارد انجام شده است حکایت از آن دارد که ثروتمندبودن خود نوعی صلاحیت و برتری برای پذیرش در دانشگاه‌های برگزیده است.
این تحلیل مبتنی بر سابقه دانش آموختگی و مالیات بر درآمد والدین تقریباً همه دانشجویان از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ و نمرات آزمون آن‌ها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ است.
در این تحلیل بر هشت دانشگاه آیوی لیگ و همچنین دانشگاه استدفورد، دوک، ام آی تی و نیز دانشگاه شیکاگو تمرکز شده است.
داده‌های جدید نشان می‌دهد در میان ان‌ها که نمرات آزمون یکسانی داشتند، کالج‌ها فرزندان فارغ‌التحصیلان و ورزشکاران استخدام‌شده را در اولویت قرار دادند و به دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی رتبه‌های غیرآکادمیک بالاتری دادند.
این اقدام به وضوح نشان می‌دهد که چگونه دانشگاه‌های معتبر آمریکا انتقال ثروت و فرصت را در بین نسل‌ها تداوم می‌بخشند.
سوزان دینارسکی اقتصاددان در دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد که این اطلاعات را بررسی کرده است، می‌گوید آنچه من از این اطلاعات نتیجه گرفته ام آن است که ایوی لیگ دانشجویانی از طبقه کم‌درآمد ندارد، زیرا دانشجویان از این طبقه را نمی‌خواهد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=7755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.