• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
13
گفت‌وگو با نویدرضا رضایی مدیرعامل استارت آپ آرتور24

تولید محتوا به ۸ زبان دنیا

  • کد خبر : 1079
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
تولید محتوا به ۸ زبان دنیا
سامانه آرتور24 در سال 98 در شهر مشهد توسط نویدرضا رضایی با هدف، تولید محتوای مناسب و شبکه‌سازی بین فعالان گردشگری راه‌اندازی شد. رضایی معتقد است که در پسا کرونا در این بخش حرفی برای گفتن دارد.

سامانه آرتور۲۴ در سال ۹۸ در شهر مشهد توسط نویدرضا رضایی با هدف، تولید محتوای مناسب و شبکه‌سازی بین فعالان گردشگری راه‌اندازی شد. رضایی معتقد است که در پسا کرونا در این بخش حرفی برای گفتن دارد.

آرتور۲۴ چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

آرتور۲۴ پلتفرم آنلاینی است که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند. فعالیت اصلی این پلتفرم معرفی ظرفیت‌های ایران به جامعه جهانی است. به این منظور که به مخاطب حق انتخاب دهیم تا اگر تمایل داشت برای سفر به ایران برنامه‌ریزی کند. در حال حاضر بیشترین فعالیت مجموعه در حوزه اقامتگاه و گردشگری سلامت است. البته در بخش تورهای گردشگری تخصصی مانند تورهای تخصصی معماری، درمانی، ماجراجویانه و… که خارج از محدوده تورهای کلاسیک است برنامه‌هایی داریم و به‌زودی از این بخش هم رونمایی خواهیم کرد.

استراتژی آرتور۲۴ در بخش ارائه خدمات گردشگری چیست؟

هدف مجموعه آرتور۲۴ این است تا جایی که می‌تواند، خلا موجود درباره تولید محتوا از ایران را در فضای آنلاین برطرف کند. در این راستا مقاله‌های کوتاهی از جاذبه‌های مختلف گردشگری آماده کرده و آن‌ها را منتشر کنیم.

در بخش گردشگری سلامت همه مراکز درمانی و پزشکانی که علاقمند فعالیت در این بخش هستند می‌توانند در سامانه آرتور۲۴ پروفایلی را برای خود بسازند و همه خدمات و بیوگرافی خود را در آن قرار دهند. ما همه این اطلاعات را به ۸ زبان زنده دنیا ترجمه و در فضا آنلاین منتشر می‌کنیم. بر روی این محتواها فعالیت بسیار دقیقی صورت می‌گیرد که در جست‌وجوی کاربران در گوگل به‌راحتی دیده شوند.
به طورکلی تخصص مجموعه در بخش آی تی و مارکتینگ است تا بتوانیم گردشگر را به ایران جذب کنیم. پس از آن برای ارائه خدمات به گردشگران از  سایر فعالان و استارتاپ‌های این حوزه کمک گرفته و در قالب قراردادهای مختلف با آن‌ها کار می‌کنیم. درواقع بحث اجرایی را به آن‌ها می‌سپاریم.

یکی از اهداف اصلی مجموعه ساختن شبکه‌ای از استارتاپ‌ها و فعالان مختلف گردشگری و همچنین اشتغال‌زایی است تا بتوانیم کمی از مشکلات موجود در این حوزه را در حد توان کاهش دهیم. در سایت آرتور۲۴ درگاه‌های پرداخت بین‌المللی هم گذاشته شده است تا اگر گردشگر یکی از مراکز درمانی، هتل و… را انتخاب کرد برای رزرو بتواند به‌راحتی و بدون کمترین مشکل هزینه را پرداخت کند. این اقدام باعث اعتمادسازی در گردشگر می‌شود؛ زیرا او با یک انتخاب آگاهانه مقصد را انتخاب و از قبل هرچیزی را که بخواهد رزرو می‌کند. هرچند که اگر گردشگری تمایل داشته باشد، می‌تواند هزینه را حضوری پرداخت کند.

نبود محتوای مناسب به زبان‌های مختلف از بزرگترین مشکلات صنعت گردشگری است. همانطور که می‌دانید اگر گردشگران به زبان‌های مختلف به دنبال مقصد مناسب گردشگری باشند، ایران و جاذبه‌های آن در چند صفحه اول گوگل وجود ندارد. شما در صحبت‌هایتان به تولید محتوا به ۸ زبان دنیا اشاره کردید. قالب این تولید محتوا چگونه است و چگونه منتشر خواهند شد؟

ما در آرتور۲۴ به ۸ زبان فارسی، انگلیسی، عربی، چینی، کره‌ای، آلمانی، فرانسوی و روسی تولید محتوا انجام می‌دهیم. براساس تحقیقات و مطالعات بازار متوجه شدیم که بیشتر گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند از این کشورها بوده و یا به یکی از این ۸ زبان تسلط دارند. موضوع دیگری که باعث انتخاب این زبان‌ها شد، لغو روادید بود. همانطور که می‌دانید ایران روادید گردشگران چینی و روسی و … را لغو کرده است که این موضوع باعث می‌شود گردشگران بیشتری از این کشورها به ایران سفر کنند.
از فعالیت‌های دیگری که در تولید محتوا انجام می‌دهیم، سئو قوی مطالب است. برای نمونه گردشگر نام اماکن تاریخی ایران را نمی‌داند و در گوگل مکان‌های تاریخی ایران را جست‌وجو می‌کند که ما باید آن را به‌خوبی به محتوای بسیار خوب درباره مکان‌های تاریخی ایران هدایت کنیم.

آرتور۲۴ به تازگی وارد کار در گردشگری سلامت شده است. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگر و زیرمجموعه‌های آن را به کما برده و طبق برآوردهای فعالان گردشگری سلامت، این بخش آخرین نوع از گردشگری است که انجام خواهد شد. آرتور۲۴ با چه انگیزه‌ای در این دوران به این حوزه ورود پیدا کرده است؟

ما تحقیقات میدانیمان را در این حوزه از یک سال پیش شروع کردیم. این تحقیقات در راستای استفاده از تجربیات و اطلاعات مراکز درمانی، پزشکان و… بود. مشکلات و پیشنهادات همه را گوش کرده و در نهایت به استراتژی را برای کار در این حوزه برای مجموعه تعریف کردیم که برطبق آن هر مرکز و پزشک می‌تواند یک صفحه شخصی یا به اصطلاح پروفایلی را برای خود در سامانه بسازد.

آن زمانیکه ما مطالعات بازار را شروع کردیم، می‌دانستیم که نیازمند زمان طولانی برای به نتیجه رسیدن، هستیم. هرچقدر هم که تیم حرفه‌ای باشد حداقل به ۶ ماه تا ۱ سال زمان نیاز هست تا در ۲۰ مرورگر اینترنتی قرار گیریم و موتور گوگل ما را به رسمیت بشناسد. بنابراین ما آمادگی آن را داشتیم که قرار نیست یک شبه را صدساله را طی کنیم. باتوجه به این موضوع می‌توانم بگویم که شیوع ویروس کرونا برای ما فرصتی را فراهم آورد تا بتوانیم پروفایل‌های بیشتری را به مجموعه اضافه کنیم و بر روی بهینه‌سازی سایت نیز بهتر کار کنیم. ما هنوز به‌عنوان یک استارتاپ از شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی نخوردیم.

مجموعه‌های گردشگری در این دوران دچار بحران شدند، بنابراین نمی‌توانیم برطبق برنامه‌ریزی‌های سابق حرکت و زمان پیشرفتمان را مشخص کنیم. اما این به آن معنا نیست که کسی در گوگل درباره مناطق گردشگری دنیا دنبال نیست. اکنون زمان مناسبی است که بتوانیم محتوا را در فضای آنلاین بارگذاری کنیم. من مطمعن هستم پس از عبور از بحران، وب‌سایت آرتور۲۴ در معرفی ایران حرفی برای گفتن دارد.

به‌نظر شما صنعت گردشگری ایران اکنون برای توسعه نیازمند چیست؟

مجموعه آرتور۲۴ یک استارتاپ است که می‌تواند با همه استارتاپ‌هایی که در بخش‌های مختلف وابسته به گردشگری و گردشگری سلامت کار می‌کنند، همکاری کند. اکنون فرصت شبکه‌سازی و همکاری است تا از قافله عقب نمانیم. زیرا کشورهای همسایه در حال فعالیت در این حوزه هستند و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در بخش‌های مختلف گردشگری انجام دادند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=1079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.