• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
7

بیش از سه هزار ایثارگر کردستانی در انتظار اشتغال

  • کد خبر : 8472
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۹
بیش از سه هزار ایثارگر کردستانی در انتظار اشتغال
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: سه هزار و ۴۹۰ ایثارگر تحصیل کرده از مقاطع تحصیلی دیپلم تا دکترا در استان در انتظار ایجاد شغل هستند.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، علیرضا شهسواری در نشست خبری با رسانه‌های کردستان، گفت: با توجه به اینکه بالاترین نرخ بیکاری را در جامعه ایثارگری  تحصلیکرده  داریم، در تلاش هستیم با استفاده از تسهیلاتی برای این قشر اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: تعامل و همکاری مناسبی برای پیگیری امور ایثارگران وجود داشته که شکل گیری تعاونی مسکن ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدای شهرستان‌های استان نمونه این فعالیت‌ها است.

شهسواری گفت: دولت تعهد کرده که در سه سال تمامی کار‌های مربوط به گلزار شهدا را ساماندهی کنند و تحویل دهیاری‌های شود و امسال به عنوان سال اول، اعتبار سه میلیارد و ۸۰ میلیون تومانی به این امر تخصیص داده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه در مسیر راهیان نور کشور قرار داریم، قرار است مجتمع فرهنگی برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور و زائران در گلزار شهدای مریوان احداث شود.

وی یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی با دادن برخی تسهیلات یکی از راه‌های ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری کردستان مانند معافیت‌های مالیاتی و یا تخفیف‌های بیمه‌ای است.

شهسواری بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به کردستان بحث شیمیایی شدن روستاییان قلعه جی بانه پیگیری شد که دستور پیگیری آن داده شده و در حال بررسی هشت هزار پرونده تشکیل شده هستیم و در کمیسیون‌های تخصصی مورد پایش قرار گرفته اند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=8472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.