• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

بورسیه دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه در دو سطح

  • کد خبر : 11558
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
بورسیه دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه در دو سطح
رئیس دانشگاه تربت حیدریه از نحوه بورسیه واستخدام دانشجویان این دانشگاه خبرداد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: بنیاد خیرین در این دانشگاه اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف عمرانی، توسعه  انجام داده که یکی از این اقدامات بورسیه کردن دانشجویان بوده است که در دو سطح صورت می‌گیرد.

عباس خاشعی سیوکی افزود:سطح اول شامل دانشجویان نخبه مقیم تربت حیدریه است که بنیاد خیرین آنان را به مدت چهار سال بورسیه می‌کند و برای آنان حقوق واریز می‌شودو سطح دوم هم که امسال برای اولین بار در خصوص رشته کشاورزی صنعتی صورت گرفته، مربوط به دانشجویانی است که این رشته را در دانشگاه تربت حیدریه انتخاب کرده‌اند و بعد از قبولی در یکی از کارخانجات کشاورزی استخدام می‌شوند. 

رئیس دانشگاه تربت حیدریه با بیان اینکه در سال گذشته برای بورسیه شدن دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سطح دوم اقدامات زیادی انجام دادیم افزود: اما متأسفانه به نتیجه مطلوب دست نیافته‌ایم، لذا برای امسال امیدوار هستیم که بتوانیم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را هم مانند دانشجویان مقطع کارشناسی بورسیه کنیم.

عباس خاشعی سیوکی با بیان اینکه دانشگاه تربت حیدریه با سابقه ۱۸ ساله در این شهر فعالیت دارد و ۲۲۰۰ دانشجو در ۳۷ کد رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند، گفت:در هیات علمی این دانشگاه ۵۰ استاد حضور دارند و همچنین ۷۰ یاور علمی فعالیت می‌کنند.

وی افزود:مأموریت اصلی دانشگاه تربت حیدریه کار در حوزه‌های کشاورزی و مهندسی است و با توجه به این تعداد عضو هیات علمی، نسبت دانشجو به استاد از عدد ۶۰ به ۳۰ درحال تغییر است، همچنین ۲۹۷ استاد حق‌التدریس را هم داریم و فرایند جذب این اساتید تغییرات مثبتی داشته است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=11558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.