• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
مدیرعامل پسماند تهران :

به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد

  • کد خبر : 16110
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در حوزه مدیریت پسماند گفت: به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از خبرگزاری مهر، رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حاشیه مراسم تکریم ۸۰۰ نفر از پاکبانان شهر تهران اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیزتر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است؛ اما سامانه ۱۳۷ که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش ۶۵ درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل موثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از ۹۱ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۱۴۰۰ خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

محمدی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته، ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته ۳۳ درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. ۱۷ هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگهداشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قراردادها به قراردادهای حجمی، قطعاً از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سوالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند، اظهار کرد: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قراردادهای بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد؛ اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند، جرم است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=16110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.