• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
9
در سه ماهه اول سالجاری صورت گرفت؛

برگزاری ۲۰ دوره آموزشی کشاورزی مهارت‌زا و اشتغال‌آفرین در استان اردبیل

  • کد خبر : 5662
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۲
برگزاری ۲۰ دوره آموزشی کشاورزی مهارت‌زا و اشتغال‌آفرین در استان اردبیل
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برگزاری ۲۰ دوره آموزشی دو الی شش روزه با موضوعات پرورش دام، زنبورداری، گیاهان دارویی، کاشت زعفران، پرورش قارچ خوراکی، کالیبراسیون سمپاش ها، باغبانی و... شرکت کنندگان تخصص عملی و دانش تئوری لازم برای تقویت مهارت های شغلی خود و یا راه اندازی شغل کشاورزی را با گذراندن دوره های آموزشی فوق الذکر کسب کردند.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایسنا اردبیل ، مقصود ضیاء چهره ۱۳ تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دوره های آموزشی با برنامه ریزی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان در سه ماه اول سال ۱۴۰۲  به دو  شکل مستقل برگزار شد که در شکل اول با همت مروجان و کارشناسان جهادکشاورزی در مراکز خدمات دهستان با حضور حدود ۲۵ نفر کشاورز و در شکل دوم در قالب تفاهم نامه آموزشی با مشارکت ادارات کل و سازمان ها از جمله کمیته امداد امام (ره)، آموزش و پرورش، سازمان زندان ها، سپاه استان، مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی و… برای تولیدکنندگان شاغل بخش کشاورزی و آغازگران و کارآفرینان علاقمند به ایجاد شغل کشاورزی برگزار شد.

ضیاء چهره افزود: البته برخی از آموزش های کشاورزی  ارائه شده مانند پرورش گیاهان دارویی، داشت غلات و گیاهان علوفه ای، کاشت زعفران، کالیبراسیون ادوات و سمپاش ها و… با هدف نهادینه کردن سیاست الگوی کشت استان و به منظور استفاده مطلوب از منابع آب و خاک و مقابله با بحران خشکسالی و بهره وری کشاورزی برگزار شد.

وی بیان کرد: در این راستا تعداد ۹ دوره آموزشی با شرکت ۲۰۵ نفر از کشاورزان و باغداران در زمینه  کشاورزی حفاظتی، کالیبراسیون سمپاشی، داشت گیاهان علوفه ای و غلات (گندم و جو)، کشت گیاهان دارویی، کاشت زعفران و… باحجم عملیات ۴۱۰ نفر روز توسط ادارات ترویج و مراکز جهادکشاورزی و مراکز خدمات غیردولتی بخش خصوصی برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=5662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.