• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

ایجاد ۲۸۰۰مورد اشتغال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان همدان

  • کد خبر : 9956
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
ایجاد ۲۸۰۰مورد اشتغال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان همدان

به گزارش اخبارکار به نقل از قدس آنلاین، بهروز خزاییان در کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت کشور استان همدان رتبه اول اقتصاد دانش بنیان را بین سایر استان‌های کشور کسب کرده است. معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان با اشاره […]

به گزارش اخبارکار به نقل از قدس آنلاین، بهروز خزاییان در کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت کشور استان همدان رتبه اول اقتصاد دانش بنیان را بین سایر استان‌های کشور کسب کرده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان با اشاره به فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فروش ریالی و ۵.۵ میلیون دلار فروش ارزی از سوی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک استان رقم خورده است.

وی گفت: بر اساس ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان دستگاه های اجرایی می‌توانند فضاهای اداری و کارگاهی خود را در اختیار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند لذا همراهی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان را در تحقق این امر خواستاریم.

وی افزود: در آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰ درصد از منابع استانی به طرح های دانش‌بنیان و دارای فناوری بالا مصوب و ابلاغ شد و در این آیین‌نامه انعقاد توافقنامه نهادهای حامی فناوری از جمله بنیاد علوی و بنیاد برکت با دستگاه‌های اجرایی به منظور جذب و پرداخت تسهیلات مصوب شده است.

*شرکت‌های دانش‌بنیاننقش تاثیرگذاری در توسعه دارند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان نیز با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در جامعه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پدیده و محصول دنیای جدید هستند که نقش تاثیرگذاری در توسعه دارند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: از ۷۷ شرکت دانش‌بنیان استان ۶۲ شرکت معادل ۸۰ درصد در شهر همدان فعالیت دارند و علاوه بر دانش‌بنیان‌ها، ۱۸۰ واحد فن‌آور و ۱۸ شرکت خلاق در همدان فعالیت دارند که ظرفیت خوبی برای توسعه پایدار و اشتغالزایی هستند.

وی گفت: همکاری بنیاد علوی و بنیاد برکت در ارائه تسهیلات و همکاری شهرک‌های صنعتی در واگذاری فضای کارگاهی و اداری به شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=9956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.