• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر با اجرای طرح های توسعه بخش صنعت ومعدن در خراسان جنوبی

  • کد خبر : 3566
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر با اجرای طرح های توسعه بخش صنعت ومعدن در خراسان جنوبی
با راه اندازی طرح های توسعه بخش صنعت ومعدن برای ۳ هزار نفر در خراسان جنوبی شغل ایجاد می‌شود.


 

به گزارش اخبارکار به نقل از  خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی دربرنامه رادیویی ذره بین صدا و سیمای استان گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در بخش‌های صنعت و معدن خراسان جنوبی انجام شده و با تکمیل طرح‌های توسعه، استان در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  همچنین به تعطیلی چندین ساله کارخانه شمش منیزیم فردوس اشاره کرد و گفت: این واحد هم اکنون به علت پرداخت نکردن تسهیلات دریافتی، در اختیار بانک صنعت و معدن است و در این زمینه چندین مرتبه به سرمایه گذار فرصت داده شده است.
حسن نژاد گفت : چنانچه سرمایه گذار پای کار نباشد از طریق مراجع قضایی واحد را تملک و به سرمایه گذار جدید واگذار می کنیم. 
وی افزود : کارخانه شمش منیزیم فردوس تنها تولید کننده شمش در کشور است که سال‌ها راکد مانده و قفل شده است که تلاش می‌کنیم امسال از حالت رکود خارج شود و به چرخه تولید بازگردد.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اکتشافات طلا در استان گفت: این واحد‌ها در شهرستان‌های خوسف و نهبندان فعال هستند که با طرح‌های توسعه‌ای می‌توانیم سالانه ۶۰۰ کیلوگرم طلا تولید کنیم و به یکی از قطب‌های تولید طلا در کشور تبدیل شویم.
حسن نژاد  با تأکید بر راه اندازی شهرک تخصصی طلا در استان افزود:  زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک تخصصی طلا در بیرجند جانمایی شده و تأکید ما این است که در این حوزه هم باید ارزش افزوده و هم ظرفیت بالای اشتغالزایی طلا در خود استان باشد.
وی  همچنین گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در دو سال گذشته به دلیل معافیت‌های مالیاتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر شده اند.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: واحد‌های صنعتی که به نام یک شرکت حقوقی باشند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی به مدت ۱۰ سال استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=3566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.