• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

افزایش ۲ میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

  • کد خبر : 6182
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
افزایش ۲ میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به افزایش یک میلیون و ٩٢٠ هزار نفری جمعیت تحت پوشش این سازمان در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: اثر مالی این عدد در صندوق سازمان، ماهانه بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اخبارکاربه نقل از ایرنا؛ میرهاشم موسوی روز یکشنبه (۱۸ تیرماه) در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) و به منظور تشریح اقدامات و دستاورهای این مجموعه طی یک سال اخیر در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: امروز سازمان تأمین اجتماعی با بیش از ١٨ نوع خدمت کلان در دو بخش اساسی بیمه‌ای و درمانی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: حکمرانی این سازمان نیز براساس اسناد بالادستی و در قالب توانمندسازی انسانی جهت تحقق عدالت اجتماعی است.

موسوی به بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده توسط این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بود که دشواری‌های این حوزه و راه‌حل‌های مواجهه با چالش‌ها را مشخص و سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری را جهت‌دهی کرد.

وی افزود: در سال ١۴٠٠، یکی از چالش‌های اساسی این سازمان ناپایداری منابع بود که در کنار استقراض بی‌رویه (١٠۶ همت) برابر با ۴.٢ بود.ب

موسوی عدم اصلاحات ساختاری، پایین بودن نرخ بازدهی و افزایش هزینه‌ها در برخی بخش‌های مختلف مجموعه را از دیگر معضلات سازمان برشمرد و افزود: مداخلات غیرحرفه‌ای در حوزه اقتصادی از جمله شستا و برخی از مداخلات سیاسی و انتصابات غیرمرتبط نیز در آغاز مدیریت جدید، از دشواری‌های پیش روی مجموعه بود.

وی تأکید کرد: بر این اساس هشت هدف راهبردی جزو اولویت‌های تأمین اجتماعی قرار گرفت و توسعه پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه مطابق با اصل ٢٩ قانون اساسی (که نقشی راهبردی در تأمین منابع مالی سازمان نیز ایفاء می‌کرد) در دستور کار سازمان قرار گرفت. امروز برخی از کشورها با هشت میلیون نفر جمعیت، ٢٠ درصد از آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما خدمات سازمان تأمین اجتماعی در ایران به فرزندان و نوادگان و… نیز ارائه خواهد شد.

افزایش ۲ میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

وی افزود: در سال گذشته و ماقبل آن، سازمان تأمین اجتماعی با ١٠۶ هزار میلیارد تومان ابربدهکارترین مجموعه به سیستم بانکی کشور شناخته می‌شد، اما با تعامل مثبت سازمان با دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی بالغ بر ١٧٠ هزار میلیارد تومان تعدیه بدهی انجام شد. شرکت‌های زیان‌ده از سازمان گرفته شد و شرکت‌های موثر با بازدهی بالا در اختیار تأمین اجتماعی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این مجموعه در آغاز مدیریت جدید، ٢۵ هزار میلیارد تومان تأمین سود تسهیلات گرفته‌شده را نیز باید پرداخت می‌کرد، گفت: ایجاد ۴۶ همت افزایش سرمایه برای بانک رفاه نیز از اقدامات حائز اهمیت سازمان طی یک‌سال اخیر است.

وی با اشاره به توسعه کیفی و کمی خدمات، ادامه داد: اکنون در حوزه درمان روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار خدمت درمانی ارائه می‌شود که ٢٨ درصد به‌صورت مستقیم و ٧٢ درصد در قالب غیرمستقیم و خریدهای راهبردی است.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر، سالانه ۴هزار میلیارد تومان نیز هزینه درمان بیمه تکمیلی جامعه بازنشستگان است. تسهیلات قرض‌الحسنه نیز برای این جمعیت از ١٢ میلیون تومان به ٢٠ میلیون تومان رسیده و سفرهای زیارتی رایگان برای بازنشستگان در قالب طرح کرامت رضوی هم آغاز شده و سال گذشته ۵۰ هزار نفر به‌صورت رایگان جهت زیارت اعزام شدند.

وی در ادامه افزایش مدت زمان مرخصی زایمان از ۶ماه به ٩ماه وپرداخت ١۵ همت در حوزه بیمه بیکاری و اعمال بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را نیز از جمله طرح‌های مهم سازمان عنوان و اظهار کرد: ١٠ همت از فرصت طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده و ۴۶ قلم دارو نیز تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفت. در طرح دارویار نیز سازمان در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و هفته گذشته نیز تمامی مطالبات داروخانه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه تسویه شد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=6182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.