• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

اعتصاب هزاران پزشک در نیجریه

  • کد خبر : 7622
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
اعتصاب هزاران پزشک در نیجریه
هزاران پزشک در نیجریه در اعتراض به وضعیت کاری خود، اعتصاب کردند.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مردم در نیجریه از اوضاع اقتصادی کشورشان ناراضی هستند. اعتصاب‌ها به کادر درمان نیجریه نیز کشیده شده است، بطوری که هزاران تن از پزشکان دست از کار کشیده اند.

حدود ۱۵ هزار پزشک در نیجریه در اعتراض به شرایط کاری خود، اعتصاب کرده و با این کار، ارائه خدمات بهداشتی را در بیمارستان‌های دولتی تعطیل کرده اند. اعضای انجمن پزشکان نیجریه می‌گویند شمار بی‌سابقه‌ای از پزشکان، نیجریه را به علت دریافت پیشنهاد‌های شغلی بهتر در خارج از کشور ترک می‌کنند، بدون این که جایگزینی برای آن‌ها وارد نظام پزشکی شود.

پزشک: ما خواسته زیادی نداریم. ما می‌خواهیم حداقل دستمزد را افزایش دهند، زیرا حداقل دستمزد فعلی، جنایتکارانه است. با این حقوق نمی‌توان زندگی کرد. ما با این حقوق نمی‌توانیم کاری کنیم. با این دستمزد، شرمنده خانوده هایمان هستیم. معلوم است که در این شرایط، پزشکان حاضر نمی‌شوند کار کنند و پیشنهاد‌های کاری دیگر آن‌ها را جذب می‌کند.

پزشک: برای فردی مثل من … از من واقعاً بیش از حد کار کشیده می‌شود. من تقریباً ۴۸ ساعت کشیک هستم. من به خانه نمی‌روم تا بچه هایم را ببینم. من همسرم را نمی‌بینم. دولت مرا استخدام کرده است، اما دستمزد مرا (به اندازه کافی) به من نمی‌دهد. من رابطه اجتماعی (کافی) با خانواده ام ندارم. با این حقوق که می‌دهند، حتی پول کافی برای تغذیه خودم ندارم.

حقوق پزشکان (دولتی) از سال ۲۰۰۹ افزایش نیافته است. با کاهش ارزش نایرا (واحد پولی نیجریه)، پزشکان این کشور در واقع، در مقایسه با ۱۵ سال پیش، بسیار فقیرتر شده اند.

پزشک: هیچ گزینه‌ای برای ما باقی نمانده است. ما تلاش کرده ایم. ما رایزنی کرده ایم. هرکاری که می‌توانستیم انجام داده ایم. نمایندگان ما برای پیگیری مشکلات عملاً در خیابان و در کنار در‌های ورودی سازمان‌های دولتی می‌خوابند و از یک اداره به اداره دیگر می‌روند. آن‌ها برای حل مسائل به سازمان‌های مختلف و بخش‌های مختلف ازجمله امور مالی و بودجه رفته اند تا مشکلات را حل کنند. اما حالا ناامید شده اند. هیچکس به حرف آن‌ها گوش نمی‌کند.

پزشکان می‌گویند در این کشور به ازای هر ده هزار بیمار، به صورت میانگین فقط دو پزشک وجود دارد و در برخی از مناطق روستایی این نسبت، یک پزشک برای هر ده هزار بیمار است. همین وضعیت سبب شده است نسبت پزشک به بیمار در نیجریه در یکی از بدترین وضعیت‌ها در جهان باشد.

منبع اصلی:آفریکن نیوز

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=7622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.