• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

استخدام پلیس آگاهی با دیپلم

  • کد خبر : 18148
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
استخدام پلیس آگاهی با دیپلم
استخدام نیروی انتظامی بسیار حساس بوده و متقاضیانی که در آزمون کتبی شرکت می کنند، می توانند با مطالعه نمونه سوالات آزمون نیروی انتظامی خودشان را برای گزینش آماده کنند. نیروی انتظامی، هر ساله بر اساس نیاز خود، افرادی که واجد شرایط هستند را به عنوان نیروی انسانی بر می گزیند.

اخبارکار – به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا به نقل از ایران تحصیل، استخدام نیروی انتظامی بسیار حساس بوده و متقاضیانی که در آزمون کتبی شرکت می کنند، می توانند با مطالعه نمونه سوالات آزمون نیروی انتظامی خودشان را برای گزینش آماده کنند. نیروی انتظامی، هر ساله بر اساس نیاز خود، افرادی که واجد شرایط هستند را به عنوان نیروی انسانی بر می گزیند.

این ارگان، هم از طریق تحصیل در دانشگاه افسری و هم از طریق پذیرش در مقطع درجه داری، نیرو جذب می کند. کلیه داوطلبان واجد شرایط، می توانند در زمان استخدام ناجا، از طریق مراجعه به سامانه استخدام نیروی انتظامی به نشانی gozinesh.police.ir برای ثبت نام، اقدام کنند.

با توجه به محدود بودن مهلت ثبت نام آزمون ناجا، شما می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید تا کارشناسان ایران تحصیل، فرآیند ثبت نام شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

شایان ذکر است ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تحصیلی است که هیچگونه وابستگی به هیچ ارگان دولتی و خصوصی ندارد و تنها اطلاعات مندرج در اطلاعیه های این وبسایت را منعکس می کند.

هر ساله ثبت نام برای استخدام داوطلبان مقاطع درجه داری و دانشکده های افسری از طریق سایت مربوطه به نشانی (police.ir) منتشر می شود. داوطلبان و متقاضیان استخدام ناجا باید همواره پیگیر اخبار باشند تا از زمان استخدام ناجا و ثبت نام باخبر شوند.

پس داوطلبان باید بدانند که تاریخ دقیق از طریق سایت های مربوط اعلام می شوند. داوطلبان با در دست داشتن مدرک تحصیلی دیپلم در یکی از رشته های نظری و کاردانش و فنی و حرفه ای می توانند در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام فراخوان استخدام فراجا اقدام کنند.

نیروی انتظامی یکی از شاخه‌های نیروهای مسلح است که در یک مدت یک ماهه به فراخوان و استخدام افراد علاقه‌مند به انجام وظایف در بخش‌های انتظامی مشغول است.

ثبت نام نیروی انتظامی در مقطع افسری نیز تا ۱ فروردین ۱۴۰۳ بوده است که به محض اطلاع از تاریخ جدید این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

آگاهی داوطلبان متقاضی استخدام در نیروی انتظامی ۱۴۰۲ و نیز روش‌های استخدام و شرایط لازم برای این بخش، فرصت انتخاب آن‌ها را بالا می‌برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاریخ تمدید و فراخوان جدید می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند و از اخبار بروز در این مورد مطلع کنند.

زمانبندی استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جهت تامین نیروی خود در اقسام مختلف این نهاد، اقدام به انتشار اطلاعیه‌های استخدام در بازه‌های زمانی مختلف در سال می‌نماید.

این نهاد که یکی از نهادهای عضو نیروهای مسلح است، در اقسام افسری نیروی انتظامی و درجه‌داری نیروی انتظامی اقدام به گزینش افراد واجد شرایط می‌نماید. افراد علاقه‌مند به استخدام در نیروی انتظامی می‌توانند به دو صورت ثبت‌نام در دانشگاه علوم انتظامی امین، مراجعه حضوری و اینترنتی و تحویل مدارک پس از مشاهده اطلاعیه استخدام، برای گزینش و ورود به این نهاد انتخاب شوند.

زمانبندی استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۲ به صورت کلی مشخص نبوده اما این نهاد در صورت نیاز به استخدام نیروهای جدید در بازه‌های زمانی یک ماهه به داوطلبان واجد شرایط برای ثبت‌نام مهلت خواهد داد.

به‌طور کلی، استخدام نیروی انتظامی از طریق ثبت‌نام داوطلبان در دانشگاه علوم انتظامی امین در بازه زمانی مهر تا آبان هرسال به صورت انتشار یک فراخوان همراه با شرایط لازم، در سایت گزینش پلیس منتشر می‌شود و داوطلبان واجد شرایط امکان ثبت‌نام در این دانشگاه را خواهند داشت.

داوطلبان خانم نیز می‌توانند در صورت انتشار اطلاعیه استخدام و ثبت‌نام در دانشگاه انتظامی کوثر برای ثبت‌نام خود اقدام نمایند. ثبت‌نام این دانشگاه هر چند سال یکبار بوده و به صورت سالانه نیست. در حال حاضر هنوز هیچ یک از فراخوان‌های سالانه استخدام نیروی انتظامی فعال نبوده و منتشر‌نشده‌است. به محض انتشار فراخوان استخدام در نیروی انتظامی در این مقاله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

روش های استخدام نیروی انتظامی

نیروی انتظامی شاخه‌ای از نیروهای مسلح ایران است، که وظایف پلیس نظامی و انتظامی را برعهده دارد. ورود به ناجا از دو طریق امکان پذیر است که این دو، شامل موارد زیر می باشند:

۱️⃣ ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی: دانشگاه های انتظامی امین هر ساله در مقطع افسری از طریق ثبت نام اینترنتی دانشجو جذب می نماید. داوطلبین مرد این دانشگاه وظیفه آموزش و تعلیم افسران پلیس مرد در ایران را برعهده دارد.

متقاضیان پلیس زن از طریق ثبت نام در دانشگاه انتظامی کوثر می توانند در مقاطع افسری اقدام نمایند.

۲️⃣ گزینش ناجا: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هر ساله به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در مقطع استخدام درجه داری نیروی انتظامی و استخدامی افسری نیروی انتظامی از دو طریق “ثبت نام حضوری و مراجعه به مرکز گزینش” و همچنین “ثبت نام اینترنتی از طریق سایت police.ir” دعوت به همکاری می نماید

داوطلبین با توجه به شرایط استخدام نیروی انتظامی در بازه زمانی مشخص شده نسبت به ثبت نام اقدام می نمایند؛

توجه داشته باشید که ثبت نام در این سامانه به منزله استخدام ناجا محسوب نمی گردد، پس از تکمیل فرم ثبت نام از داوطلبین فراخوان به عمل خواهد آمد.

سایت ثبت نام استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳

اشخاصی که شرایط استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳ را دارا هستند، باید در زمان مقرر اعلام‌شده‌توسط نیروی انتظامی، ثبت نام خود را برای این آزمون انجام دهند.

استخدام افسری و درجه‌داری ۱۴۰۳ به صورت آنلاین و از طریق سایت ثبت نامی انجام می‌شود. سایت مخصوص برای ثبت نام در این آزمون، سایت گزینش پلیس به آدرس gozinesh. police. ir است.

اشخاصی که قصد شرکت در استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳ را دارند، باید در بازه زمانی مشخص وارد این سایت شوند. در مرحله اول، داوطلب باید دفترچه ثبت نام استخدام افسری و درجه‌داری را از طریق لینک موجود در سایت دانلود کند.

دفترچه آزمون‌های استخدامی شامل اطلاعات مهمی درباره زمان برگزاری آزمون، شرایط ثبت نام، مدارک لازم و غیره است. علاقه‌مندان می‌توانند در استخدام نیروی انتظامی ثبت نام کنند، تنها اگر تمامی شرایط عمومی و اختصاصی موجود در دفترچه را داشته باشند، چراکه در صورت عدم احراز شرایط لغو خواهد شد.

دفترچه استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳

نیروی انتظامی با انتشار یک اطلاعیه، استخدام خود را به داوطلبان واجد شرایط اعلام می‌نماید. این نهاد بدون انتشار دفترچه استخدام و تنها با انتشار یک اطلاعیه، تمامی اطلاعات لازم را به داوطلبان علاقه‌مند اطلاع‌رسانی می‌نماید.

در این اطلاعیه موارد مهم و حیاتی برای استخدام در نیروی انتظامی ۱۴۰۳ همچون بازه زمان ثبت‌نام افسری و درجه‌داری، شرایط مورد نیاز استخدامی، مدارک مورد نیاز، رشته‌های استخدام و تبصره‌های لازم در خصوص هر یک از این موارد درج می‌شود.

اطلاعیه استخدام این نهاد به عنوان دفترچه استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳ بوده و تمامی داوطلبان واجد شرایط، چه برای استخدام پلیس در بخش‌های مختلف این نهاد و چه برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های انتظامی امین و کوثر می‌بایست در بازه زمان ثبت‌نام افسری و درجه‌داری اعلام‌ شده‌ به سایت گزینش پلیس مراجعه نموده و برای تکمیل مراحل بعدی در صورت داشتن تمامی شرایط، اقدام به ثبت‌نام و ارسال مدارک خود نمایند.

شرایط استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳

سامانه نیروی انتظامی هر ساله برای تامین نیروی انسانی مورد نیازش متقاضیانی را پذیرش می کند. نحوه پذیرش بدین صورت می باشد که طی فراخوانی به کل کشور متقاضیان را از ثبت نام آگاه می کند.

شرایط لازمه به طور کلی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشند:

شرایط عمومی استخدام ناجا

✅ اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام

✅اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن ها

✅تابعیت جمهوری اسلامی (داوطلبان باید ایرانی اصیل باشند و بدین معناست که پدر و مادر هر دو دارای شناسنامه ایرانی و ایرانی اصیل باشند)

✅عدم سابقه عضویت و یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی در زمان استخدام ناجا

✅عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی

✅نداشتن سو پیشینه کیفری

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅داشتن شرایط تحصیل و یا تخصصی لازم برای خدمت مورد نیاز

✅داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نیاز به دلیل حساسیت بالای شغل نیروی انتظامی سلامت کامل الزامی است تا بتواند بدون هیچ مشکلی در شغل مورد نظر کار کند.

شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳

به غیر از شرایط عمومی، شرایط اختصاصی نیز وجود دارد که داوطلبین باید آگاهی کامل نسبت به این شرایط نیز داشته باشند. پس بسیار مهم است که داوطلبان قبل از این که سراغ ثبت نام بروند از تمامی شرایط آگاه باشند و اطلاعات کامل در این خصوص داشته باشند.

شرایط اختصاصی استخدام فراجا به شرح زیر می باشد:

✅ داشتن سن حداقل ۱۸ سال و حداکثر سن ۲۵ سال

✅ داشتن معدل ۱۴ به بالا در هر یک از رشته ها الزامی است.

✅ داشتن حداقل مدرک دیپلم در یکی از رشته های نظری و با کاردانش و فنی و حرفه ای

✅ حداقل قد افراد متقاضی ۱۷۰ سانتی متر باید باشد.

✅ حداقل معدل دیپلم برای تمامی رشته ها ۱۴ باید باشد.

✅ متقاضیان فارغ التحصیل کاردانی و با بالاتر نمی توانند ثبت نام کنند.

داوطلبان که هر یک دارای شرایطی که در پایین نام برده می شود باشند زودتر جذب و پذیرش می شوند:

✔️ داشتن کارت پایان خدمت ( به استثنا کارت معافیت)

✔️ عضویت فعال در بسیج و پلیس افتخاری

✔️ فرد از خانواده معظم شهدا باشد و ایثارگران و جانبازان و نخبگان عملی و ورزشی

لازم به ذکر است تا بدانید زمانی که رمز کلمه عبور را فراموش کردید کافی است کد ملی تان را از طریق تلفن همراه به مدیریت گزینش استان اعلام کنید.

علاوه بر این، داوطلبان فقط یکبار می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و شخصی که کد رهگیری دریافت می کند بدین معنا می باشد که ثبت نام او با موفقیت انجام شده است.

شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی خانم ها

پذیرش و استخدام نیروی انتظامی خانم ها کمی متفاوت تر از آقایان می باشد به طوری که طبق یک فراخوان جدا به کل کشور اعلام می شود و زمان فراخوان خانم ها با آقایان فرق دارد.

خانم ها در زمان فراخوان آقایان نمی توانند وارد سیستم نیرو انتظامی برای ثبت نام شوند و باید در بازه زمان تعببن شده برای خانم ها اقدام به ثبت نام کنند. متقاضیان خانم که قصد شرکت در ثبت نام نیروی انتظامی دارند باید بدانند که ثبت نام دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد.

شرایط از دو بخش نام برده تشکیل می شود شرایط عمومی استخدام فراجا برای خانم ها عبارت اند از موارد به شرح زیر است که شباهت زیادی به شرایط عمومی آقایان دارد.

☑️ اعتقاد داشتن متقاضیان به دین اسلام

☑️ داشتن تابعیت ایرانی برای داوطلبان اجباری می باشد به صورتی که مادر و پدرشان نیز باید دارای شناسنامه ایرانی اصیل باشند.

☑️ اعتقاد داشتن به ولایت فقیه و قانون اساسی و داشتن آمادگی برای فداکاری در راه ولایت فقیه و قانون اساسی

☑️ نداشتن سابقه عضویت در گروه های سیاسی به خصوص گروه های مخالف با جمهوری اسلامی ایران

☑️ نداشتن هیچ گونه وابستگی و سابقه عضویت در گروه های سیاسی در زمان ثبت نام برای نیروی انتظامی

☑️ نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری موثر در پرونده خود

☑️ نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری که فرد را از خدمات دولتی محروم کند.

☑️ نداشتن اعتیاد به مواد مخدر که جزو یکی از شرایط استخدام می باشد

☑️ دارا بودن شرایط جسمی و روحی سالم برای انجام خدمت های مورد نیاز نیروی انتظامی

☑️ داشتن شرایط لازم تحصیلی و تخصصی مورد نظر با شغل نیروی انتظامی

شرایط اختصاصی استخدام نیروی انتظامی بانوان

داوطلبان باید متوجه شده باشند که شرایط عمومی و اختصاصی برای استخدام خانم ها هم وجود دارد. در شرایط عمومی تقریبا با آقایان یکسان می باشند ولی در شرایط اختصاصی فرق دارند که این شرایط نیز در زمان ثبت نام اعلام می گردند. شرایط اختصاصی استخدام فراجا به طور معمول بدین شرح می باشد:

✔️ خانم ها باید حتما مدرک تحصیلی دیپلم در رشته های نظری و کاردانش و فنی حرفه ای داشته باشند. ثبت نام برای افرادی که مدرک کاردانی و بالاتر دارند امکان پذیر نمی باشد. اگر هم این دسته از افراد ثبت نام کنند بی اثر می باشد.

✔️ خانم ها باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۲۳ سال سن داشته باشند

✔️ داوطلبان باید معدل دیپلمشان بالای ۱۴ در تمامی رشته ها باشد.

✔️ شرط ثبت نام خانم ها در نیروی انتظامی داشتن قد حداقل ۱۶۰ سانتی متر می باشد.

نکته: حداقل معدلی که برای افراد دارای بسیجی فعال و خانواده های ایثارگر و جانباز و… در نظر گرفته شده است ۱۲ است. این شرط هم برای خانم ها و آقایان یکسان می باشد و تمامی افراد دارای معدل بالای ۱۲ داشته باشند، می توانند ثبت نام کنند.

شرایط ارفاقی استخدام فراجا

به طور حتم داوطلبان زیادی در فرآیند ثبت نام استخدام در نیروی انتظامی شرکت می کنند. اما این سازمان هر ساله لیستی را تحت عنوان شرایط ارفاقی منتشر می کند.

منظور از شرایط ارفاقی این است که افرادی که واجد شرایط ذکر شده باشند در شرایط برابر با دیگران، در اولویت جذب توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشند. این شرایط عبارتند از:

☑️ افرادی که کارت پایان خدمت دارند در اولویت جذب می باشند. (به استثنای کارت معافیت پزشکی)

☑️ داوطلبانی که عضو فعال بسیج باشند، در اولویت پذیرش هستند.

☑️ متقاضیان عضو یابی شده و پلیس افتخاری احتمال پذیرش بالاتری دارند.

☑️ خانواده های گرانقدر شهدا، ایثارگران و جانبازان و نیروی های مسلح.

☑️ نخبگان علمی و ورزشی و استعداد های برتر در زمینه های مختلف، در اولویت استخدام فراجا می باشند.

رشته های مورد نیاز استخدام نیروی انتظامی

به منظور تامین نیروی مورد نیاز خود، نیروی انتظامی اقدام به انتشار اطلاعیه استخدامی خود می‌نماید. استخدام نیروی انتظامی در سطوح دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و در صورت نیاز در مقطع دکتری نیز امکان‌پذیر است.

معمولا سطوح تحصیلی مورد نیاز برای استخدام در سطوح افسری و درجه‌داری اعلام‌شده‌و داوطلبان باید در صورت داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز برای استخدام اقدام نمایند.

این بخش از مقاله به بررسی رشته‌های مورد نیاز برای استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳ پرداخته‌ شده‌ است. در هر فراخوان، رشته‌های مورد نیاز نیروی انتظامی اعلام‌شده‌و این اطلاعات با فراخوان‌های قبلی متفاوت خواهد بود.

رشته های مورد نیاز استخدام نیروی انتظامی
مدیریت عملیان انتظامیکشف جرائمعملیات راهورمهندسی ترافیک
خدمات فنی راهورپشتیبانیمدیریت پشتیبانی انتظامیمخابرات انتظامی

به محض اعلام رشته‌های مورد نیاز این نهاد، جدول بالا به‌طور کامل بروزرسانی خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳

مدارک مورد نیاز برای استخدام نیروی انتظامی شامل اطلاعات هویتی از قبیل شناسنامه، کارت ملی و تاریخ تولد، اطلاعات تحصیلی از قبیل مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی و معدل، و اطلاعات سکونت از جمله کد پستی و آدرس منزل است.

این موارد برای تمامی داوطلبان متقاضی استخدام نیروی انتظامی در حالت‌های مختلف مانند افسری و درجه‌داری و یا برای ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی امین و کوثر لازم است و داوطلبان باید پس از اطلاع از این مدارک، برای ارسال مدارک خود یا ثبت نام حضوری اقدام نمایند.

نحوه استخدام نیروی انتظامی ناجا ۱۴۰۳

ثبت نام برای استخدام نیروی انتظامی ناجا به صورت آنلاین و از طریق ورود به سامانه های مشخصی همچون سامانه استخدام نیروی انتظامی افسری یعنی gozinesh.police.ir صورت می گیرد.

به عنوان نمونه مراحل ثبت نام در سامانه ذکر شده را خدمت شما عرض می کنیم.

⏪ ورود به سامانه گزینش ناجا به نشانی gozinesh.police.ir

⏪ کلیک کردن بر روی گزینه گزینش

⏪ فشردن کلید پذیرش شرایط و ثبت نام

⏪ کامل کردن کلیه فرم های ثبت نام

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=18148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.