• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
توسط هوش سیاه انجام شد:

استخدام خلافکار برای سرقت دلار

  • کد خبر : 2732
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
استخدام خلافکار برای سرقت دلار
مرد تحصیلکرده معروف به «هوش سیاه» که مدیریت گروه‌های تلگرامی خرید و فروش دلار را بر عهد ه د اشت، شش مرد خلافکار را برای سرقت د لار استخد ام کرد.

یکی از روز‌های ابتدایی زمستان سال قبل مرد‌ی در تهران به اد اره پلیس رفت و از سه مرد سارق به اتهام سرقت د لار‌هایش شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: «من کارمند اداری شرکتی هستم و مد تی است د ر خرید و فروش دلار و ارز‌های خارجی هم فعالیت دارم. چند ماه قبل عضو کانال تلگرامی شدم که بیشتر اعضای آن دلار، سکه و طلا خرید و فروش می‌کرد ند. کانال تلگرامی قیمت‌های روز ارز‌های خارجی و طلا را می‌گذاشت و حتی پیش‌بینی می‌کرد مثلاً دلار در چند روز آیند ه ارزشش پایین یا بالا می‌رود و علاوه بر این، آموزش هم می‌داد. چند باری با توجه به پیش‌بینی‌های گروه دلار و ارز‌های خارجی خرید و فروش کردم و خوشبختانه درست هم از آب د رآمد و سود هم کردم تا اینکه یک روز قبل در گروه اعلام کرد ند قیمت دلار ریزشی شد ه‌است. من حد ود ۵ هزار دلار د اشتم و ترسیدم و به همین د لیل تصمیم گرفتم د لارهایم را بفروشم تا کمتر ضرر کنم و از طرفی هم فرد‌ی در گروه پیامی گذاشت که دلار به قیمت همین امروز که بالا است، خرید ارم. به هر حال با او ارتباط گرفتم و د ر نهایت هم د ر یکی از خیابان‌ها قرار گذاشتم، دلار‌ها را به او بفروشم. وقتی سر قرار رفتم سه مرد هیکلی با موتورسیکلت به من نزدیک شد ند و با تهدید چاقو و شوکری که همراه د اشتند، تمامی د لارهایم را از من گرفتند و پس از اینکه مرا کتک زدند، از محل گریختند.»
سارقان تلگرامی
با شکایت مرد جوان، پروند ه به د ستور قاضی سلطانی منفرد، بازپرس شعبه چهارم د اد سرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران پلیس در نخستین گام از تحقیقات د ریافتند سارقان موتور سوار برای اینکه شناسایی نشوند، ماسک بهد اشتی به صورت داشتند و پلاک موتورشان را هم مخد وش کرد ه‌بود ند.
در حالی که تحقیقات درباره این حاد ثه اد امه د اشت، مأموران با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شد ند که تمامی شاکیان هنگام فروش د لار در د ام د و یا سه مرد زورگیر گرفتار شد ه‌بود ند.
بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی نشان داد تمامی مالباخته‌های عضو چند گروه تلگرامی هستند که فعالیت آن در خصوص آموزش و خرید و فروش د لار، ارز‌های خارجی و طلا است. مالباخته‌ها هم د رشکایتشان نوشته بود ند که وقتی اعضای گروه پیش‌بینی می‌کردند ارز‌های خارجی ریزش د ارد فرد‌ی در گروه پیام می‌د اد ه که د لار به قیمت بالایی می‌خرد و آن‌ها هم با او قرار فروش می‌گذاشتند و در نهایت هم هنگام فروش دلار د ر دام زورگیران گرفتار می‌شدند.
بازد اشت مدیر
بدین ترتیب با به د ست آمدن این اطلاعات مأموران تحقیقات خود را د رباره گروه تلگرامی ادامه د ادند تا اینکه در بررسی‌های فنی به رد پای مرد تحصیلکرد ه‌ای به نام سروش رسید ند که مدیریت چند گروه تلگرامی را بر عهد ه داشت و مشخص شد در تمامی سرقت‌ها دست د ارد. مأموران چند روز قبل سروش و دو همد ست وی را در قرار صوری برای فروش دلار بازداشت و به اد اره پلیس منتقل کرد ند.
سردسته باند که لیسانس کامپیوتر دارد و خود ش را «هوش سیاه» معرفی می‌کند، د ر بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و گفت برای سرقت‌ها شش مرد خلافکار را استخدام کرد ه‌است. همزمان با اد امه تحقیقات از سه متهم دستگیر شد ه، مأموران در تلاشند تا چهار سارق فراری را بازد اشت کنند.
گفتگو با سرد سته باند
سروش سابقه داری؟
نه. من تحصیلکرده هستم و لیسانس کامپیوتر دارم و د وره‌های زیاد‌ی در خصوص مد یریت مالی و فعالیت‌های مجازی اقتصاد‌ی دید ه و افراد زیاد‌ی را هم آموزش د اد ه‌ام. تا الان پایم به کلانتری هم باز نشده‌بود، چه برسد به اینکه سرقت کنم.
چه شد که تصمیم گرفتی سرقت کنی؟
من د ر کار خرید و فروش د لار، ارز‌های دیجیتالی و طلا فعالیت د ارم، اما به خاطر نوسانات زیاد بازار و ارزش زیاد د لار وسوسه شد م با تشکیل باند‌ی از افراد‌ی که قصد فروش د لار دارند، سرقت کنم و پول زیاد‌ی به د ست بیاورم.
اعضای باند هم تحصیلکرد ه هستند؟
نه اتفاقاً آن‌ها خلافکار و سارق‌های سابقه‌د ار هستند. من آن‌ها را استخد ام کردم به خاطر اینکه می‌دانستم ترسی از سرقت ند ارند و قوی‌هیکل هم هستند و فروشند ه‌ها با دید ن آن‌ها جرئت مقابله ند ارند و تسلیم می‌شوند. از طرفی هم آن‌ها به من اعتماد داشتند و من بین آن‌ها معروف به هوش سیاه بود م و گروه تلگرامی را من مد یریت و تمامی نقشه‌های سرقت را من طراحی می‌کرد م.
گروه تلگرامی را برای سرقت ازاعضای گروه تشکیل د اد ی؟
واقعیتش اول که گروه را تشکیل دادم، هد فم سرقت نبود. می‌خواستم یک د ورهمی مجازی با حضور افراد‌ی که د ر خرید و فروش د لار و ارز فعالیت د اشتند، تشکیل بدهم تا از این طریق از اطلاعات هم استفاده کنیم و به سود بیشتری برسیم، اما مد تی بعد وقتی می‌دید م تعداد‌ی از اعضای گروه که متوجه می‌شوند دلار ریزش د ارد، شروع به فروش دلارهایشان می‌کنند، وسوسه شدم با طرح نقشه‌ای دلار‌های آن‌ها را سرقت کنم و زود‌تر پولد ار شوم.
درباره نقشه سرقت توضیح بده؟
ما معمولاً در گروه قیمت روز انواع ارز‌های خارجی و به خصوص دلار را می‌گذاشتیم و گاهی هم با د لایلی قیمت د لار را برای روز‌های آینده پیش‌بینی می‌کرد یم. معمولاً وقتی اعلام می‌کرد یم قیمت دلار د ر چند روز آیند ه پایین می‌آید تعد اد‌ی از افراد تصمیم می‌گرفتند د لارهایشان را بفروشند که یکی از اعضا به او پیام می‌داد و می‌گفت با قیمت بالاتر از بازار خریدار دلار است. بعد با او قرار می‌گذاشتیم و معمولاً د و یا سه نفری به سراغش می‌رفتیم و با زور د لارهایش را سرقت می‌کرد یم.
دلار‌های سرقتی را چه کار می‌کردید؟
پس از سرقت دلار‌ها را بین هم تقسیم می‌کرد یم و معمولاً هم هر یک از اعضا برای خود ش برنامه‌ای داشت.
شما سهمت را چه کار می‌کرد ی؟
من بیشتر خوشگذرانی می‌کرد م. مثلاً به سفر‌های خارج از کشور می‌رفتم. خود رو خرید و فروش می‌کرد م و لباس‌های مارکدار می‌پوشیدم.
چرا؟
از بچگی علاقه زیاد‌ی به اجناس لوکس و لباس‌های مارکد ار داشتم و د وست داشتم تفریح و خوشگذرانی کنم، اما وضع مالی خوبی نداشتیم و وقتی به پول رسیدم، می‌خواستم به آرزوهایم برسم.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=2732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.