• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران

استخدام افراد تحت پوش این بنیاد در مراکز دولتی و غیردولتی ۱۶۴ درصد رشد داشته است.

  • کد خبر : 14699
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۲۳
استخدام افراد تحت پوش این بنیاد در مراکز دولتی و غیردولتی ۱۶۴ درصد رشد داشته است.
قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگفت و گو با برنامه صف اول شبکه خبر وضعیت اشتغال و معیشت ایثارگران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار رئیس بنیاد شهید و ایثارگران گفت : توانسته ایم نرخ بیکاری ایثارگران را که کمتر از ۱۶ درصد بود ، بعد از ۲ سال به ۹/۸ درصد کاهش دهیم و برنامه‌ریزی بنیاد شهید این است که تا قبل از پایان این دولت این نرخ بیکاری ان شاالله به زیر ۵ درصد کاهش یابد.
وی افزود : در این مدت ۳۲ هزار و ۶۲۷ نفر در مراکز دولتی و غیر دولتی استخدام شدند که یک رشد ۱۶۴ درصدی نسبت به دولت قبل داشت .
قاضی زاده هاشمی گفت : همین الان ما در حال برگزاری آزمون استخدام ۳۲ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد هستیم که اولین بار بعد از انقلاب یک حجم این گونه استخدام دارد اتفاق می‌افتد یک وظیفه قانونی در قانون برنامه ششم ذکر شده و متاسفانه مغفول مانده بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود : حسن این کاری که در دولت شد این است که قبل از آزمون هم منابعش تامین شده هم کد‌های استخدامی کاملاً در ۲۰ دستگاه این عزیزان استخدام می‌شوند، یعنی هر فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصدی که شرایط عمومی استخدام داشته باشد باید بتواند استخدام شود ، چون تعداد کسانی که در این گروه بیکار هستند کمتر از این تعداد هستند .
وی درمورد تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران گفت : ۱۸۰ هزار و ۸۱۶ نفر تاکنون تبدیل وضعیت شده اند.
قاضی زاده هاشمی گفت : حدود ۴۰۰ هزار نفر از ما حقوق می‌گیرند که به طرق مختلف مجموع پرداختی همه آنها بیش از نرخ تورم خوشبختانه رشد پیدا کرده است . حقوق اشتغال جانبازان ۶۰ درصد، حق پرستاری ۱۰۷ درصد، جمع دریافتی جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۷۱ درصد، مستمری والدین ۱۳۱ درصد، کمک معیشت جانبازان ۱۹۵ درصد است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : ما تعداد زیادی معسر فاقد شغل و درآمد داشتیم که پشت نوبت بودند. تعداد زیادی از افراد بودند که اینها شغل داشتند، اما حق کمک معیشت هم از ما می‌گرفتند یا در دهک ۹ و ۱۰ بودند جزو افراد پردرآمد بودند و باز هم دریافت می‌کردند ما خوشحالیم عرض کنیم که شاید جزو سازمان‌های بدیع در کشور باشیم که توانستیم باز توزیع را در کشور انجام بدهیم. یعنی از بین عزیزانی که در دهک‌های پایین بودند از بین دهک‌های ۸،۹ و ۱۰ درآمد تعدادی حذف شدند و ۱۲ هزار نفر از افرادی که پشت نوبت بودند و در نوبت دریافت کمک معیشت بودند دهکشان ۱ تا ۵ بود این برقرار شد، مجموعاً ۲۳ هزار مورد ما جابجایی در این حوزه داشتیم.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=14699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.