• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

استاندار مازندران: ایده‌های ثروت آفرین جایگزین کسب و کارهای سنتی شوند

  • کد خبر : 10311
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
استاندار مازندران: ایده‌های ثروت آفرین جایگزین کسب و کارهای سنتی شوند

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سید محمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در نشست ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران در ساری افزود: خواسته و اشتغال جوانان تحصیل کرده را می خواهیم با استخدام در بدنه دولت پاسخ دهیم در حالی که در دنیا این یک روش منسوخ شده است. وی خاطرنشان کرد: هنوز […]

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سید محمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در نشست ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران در ساری افزود: خواسته و اشتغال جوانان تحصیل کرده را می خواهیم با استخدام در بدنه دولت پاسخ دهیم در حالی که در دنیا این یک روش منسوخ شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز نتوانستیم ذائقه جوانان تحصیل کرده را از طریق نوع ِآوری ها تامین کنیم که این امر یک ضعف اساسی است.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: در حوزه کسب و کار، نتوانستیم برای نسل تحصیل کرده گرایشی ایجاد کنیم تا متناسب با دانش بنیان باشد.

حسینی پور تصریح کرد: برای ایجاد کسب و کار، رقابت ها نیز در سطح ملی و بین المللی تعریف شده نیست و این یک ضعف بزرگ است که می تواند نتایج بسیار بدی نیز همراه داشته باشد.

وی با اشاره به همسایگی مازندران با چهار کشور حاشیه دریای خزر، اظهار کرد: هنوز نتوانستیم تشخیص دهیم که چه روابطی را در حوزه کسب و کار می توانیم با این همسایگان خودمان ایجاد کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: اگر بنادر و تجارت ما فعال است بر اساس ریل گذاری سنتی قدیم است و در شرایط فعلی نتوانستیم کاری جدیدی را در این بخش تعریف کنیم.

استاندار مازندران: ایده‌های ثروت آفرین جایگزین کسب و کارهای سنتی شوند

حسینی پور با اشاره به وجود جوانان تحصیل کرده و نخبه در شرکت های دانش بنیان، بر لزوم استفاده از ظرفیت این نیروها در راستای افزایش بهره وری و توسعه همه جانبه مازندران تاکید کرد.

وی با عنوان اینکه علت عقب ماندگی مازندران در مقایسه با دیگر استان ها باید بررسی شود، افزود: این در حالیست که ضریب هوشی جوانان این استان از میانگین کشوری بالاتر است و مدال آوران ما در میادین المپیاد ها کم نیستند.

استاندار مازندران ادامه داد: باوجود پیشرفت در این بخش اما عقب ماندگی مازندران در بخش های مختلف اقتصادی به طور مشهود است که باید جبران شود.

وی افزود: موضوع کشاورزی مازندران که اولویت نخست کشوری و استانی است، در این حوزه نیز بر یک مدار سنتی حرکت می کنیم و سالانه مقداری به صورت مقطعی تغییراتی نیز در میزان تولید محصولات ایجاد می شود که البته بسیار ناچیز است و پاسخگوی نیازها نیز نیست.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: قابل ملاحظه بودن سهم بهره وری در رشد اقتصادی یک اصل است که باید به استفاده بهینه از منابع انسانی، خدادادی و زیرساختی در حرکت باشیم.

استاندار مازندران، سهم بهره وری در رشد اقتصادی این استان را سه درصد اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان بسیار قابل ملاحظه است، گفت که از هشت درصد رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای مازندران، تکلیف شده است که سه درصد از این میزان باید از طریق بهره وری محقق شود.

حسینی پور از مراکز استارتاپی، دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان خواست اگر در این زمینه طرحی دارند، آن را ارایه دهند و این آمادگی نیز وجود دارد در این زمینه بصورت جدی ورود پیدا کنیم.

وی بر لزوم فراهم شدن بسترهای لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی به منظور بررسی راه های رسیدن به توسعه پایدار در این استان تاکید کرد و افزود: بشدت تشنه ورود به این مسیر هستیم.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.