• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

اخذ مجوز استخدام ۴۰۰ دانشجو معلمِ “مراقب سلامت”/ رشد ۸.۵ درصدی فضاهای بهداشتی مدارس

  • کد خبر : 6821
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
اخذ مجوز استخدام ۴۰۰ دانشجو معلمِ “مراقب سلامت”/ رشد ۸.۵ درصدی فضاهای بهداشتی مدارس
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، از رشد ۸.۵ درصدی فضاهای بهداشتی مدارس خبر داد.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایسنا، اعظم گودرزی در نشستی خبری با موضوع برنامه کشوری تربیت مدرس مراقبین سلامت با عنوان “مدیریت بحران در شرایط اضطراری”، اظهار کرد: در دولت جدید ۸.۵ درصد رشد در فضاهای بهداشتی و ایجاد و تجهیز اتاق‌های بهداشت مدارس داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال مجوز استخدام ۴۰۰‌ دانشجو معلم به عنوان مراقبین سلامت اخذ شده است که در چهار سال آینده به مجموعه آموزش و پرورش وارد می‌شوند، افزود: سال قبل ۳۱۰ دانشجو معلم در رشته بهداشت مدارس جذب شدند و امسال هم مجوز ۴۰۰ نفر گرفته شده است و تا چهار سال آینده به مدارس وارد می‌شوند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، توضیح داد: با توجه به زیست بوم جدید و اتفاقات سال گذشته دوره تربیت مدرس مراقبین سلامت کشوری در تابستان سال گذشته برگزار شد و در این برنامه آموزشی الگوهای نظری و عملی مدیریت بحران به شکل شبیه سازی برای مراقبین سلامت آموزش داده و در پنج استان کشور برگزار شد.

گودرزی از برگزاری دوره‌های مجازی پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: ایجاد و تجهیز فضاهای بهداشتی از موضوعات دیگر دفتر سلامت و تندرستی است که در حال پیگیری هستیم تا دانش‌آموزان در فضای امن خدمات بهداشتی دریافت کنند. محتوای بهداشتی موضوع دیگر مورد توجه دفتر سلامت و تندرستی است.

وی از برگزاری دوره‌های مجازی پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: ایجاد و تجهیز فضاهای بهداشتی از موضوعات دیگر دفتر سلامت و تندرستی است که در حال پیگیری هستیم تا دانش‌آموزان در فضای امن خدمات بهداشتی دریافت کنند. محتوای بهداشتی موضوع دیگر مورد توجه دفتر سلامت و تندرستی است. با توجه به اینکه دانش‌آموزان “ساعت درس سلامت ندارند”، تلاش می‌کنیم با استفاده زمان‌های فوق برنامه با توجه به زیست بوم جدید مطالبی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

به گفته وی در استان فارس، کردستان، قم، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی دوره مراقب سلامت برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۸۰ درصد مدارس ابتدایی مراقب سلامت دارند، درباره تدابیر این دفتر در خصوص مسمومیت دانش آموزان که طی سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۱ شاهد آن بودیم، ادامه داد: در هر دوره‌ای احتمال دارد سلامت دانش آموزان تهدید شود و وظیفه ما آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی است. در دوره‌های فعلی اساتیدی در این جایگاه‌ هستند که تجربه دارند، امیدواریم در سال آینده آموزش‌هایمان اثربخشی لازم را داشته باشد تا موانع احتمالی را پشت سر بگذاریم.

 وی خاطر نشان کرد: جشنواره سفیران سلامت در اردیبهشت برگزار شد که به موضوعات مدیریت بحران پرداخت تا دانش‌آموزان با آموزش‌های غیررسمی آشنا شوند.

گودرزی با بیان اینکه تدوین دوره‌های مجازی را در دست داریم، توضیح داد: به زودی دوره مجازی پدافند غیر عامل برگزار می‌شود تا مراقبین سلامت در خصوص مدیریت بحران، توانمندی و مهارت به روز را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=6821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.