خیلی ها دوست دارن فروشگاه خرده فروشی راه بیندازند و شما هم ممکن است کسی باشید که این رویا را به حقیقت گره می زنید. دراینجا داشتن درک درست از هزینه ها ، جریان نقدینگی و همچنین آنچه لازم است تا آنرا به یک تجارت سودآور تبدیلش کند حیاتی است. قبل از اینکه درهای فروشگاه خود را باز کنید لازم است همچنین با درک مناسبی از بازار هدف خود را مشخص کنید و دفت کنید که محصولات را در چه حجمی و با چه حاشیه سودی به فروش برسانید تا بتوانید آنگونه که صاحبان کسب و کارهای کوچک در رویا دارند زندگی کنید.
بعضی معتقدند تجارت را که راه بیندازید خودش درست می شود اما دراین مقاله می خواهیم بگوییم در تجارت با چشمان باز اگر حرکت کنید به هدفتان مانند هزاران صاحبان کسب و کار دیگر می رسید.دیر یا زود این چیزها را می آموزید، به هر حال داشتن درک مناسب از مشکلات قبل از راه اندازی کار خرده فروشی بسیار مفید است.
و اگر از قبل فروشگاهی باز کرده اید ، مطالب زیر را بخوانید تا ببینید با چه تعداد از آنها قبلاً روبرو شده اید؟
اگر از قبل فروشگاهی باز کرده اید ، مطالب زیر را بخوانید تا ببینید با چه تعداد از آنها قبلاً روبرو شده اید؟
- فروشگاه خرده فروشی شما قبل از اولین فروش نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد.
- اطرافیان شما فرض می کنند که شما ثروتمند هستید زیرا شما تجارت خود را دارید.
- بعضی روزها شما بیشتر از آنچه که در آن روز در فروشگاه خود بفروشید، محصولاتی را به خیرین جامعه خود اهدا خواهید کرد.
- به محض آنکه فهمیدید مشتری شما چه می خواهد ، آنها چیزی کاملاً متفاوتی خواهند خواست.
- ناهارها را ایستاده خواهید خورد و فقط یک لقمه اول از غذاییتان داغ خورده می شود.
- آنچه مشتریان به زبان خود می گویند جالب است ، اما آنچه آنها با کیف پول خود می گویند این است که واقعاً چه احساسی دارند.
- شما همیشه مشتری را به یاد خواهید آورد که توانسته است شما را عصبانی کند و شما عنان اختیار از کف داده اید….. حتی اگر حق با شما بود.
- هر رویداد بزرگ در فروشگاه شما همزمان با طوفانی وحشتناک است.
- مشتریان برای هر بخش از تجارت شما پیشنهاداتی خواهند داشت شامل اینکه چه کالاهایی را عرضه کنید ، چه رویدادی را باید برگزار کنید و غیره. اما آنچه آنها خریداری می کنند ، موضوع دیگری است.
- آخر هفته و تعطیلات کار خواهید کرد. اگر آن را دوست ندارید ، به سراغ راه اندازی خرده فروشی نروید.
- فقط به دلیل اینکه کسی تخفیف می خواهد ، به این معنی نیست که اگر به آنها تخفیف ندهید ، آنها خرید نمی کنند.
- . هیچ کس بیشتر از شما به شما و شغل شما اهمیت نمی دهد.
- شما همواره بهتر از بهترین کارمندتان می فروشید.
- مشتریان هرگز برچسب های کوچک روی کوپن ها را که ایده های شما در مورد ارائه خدمات به مشتری را به چالش می کشد را نمی خوانند.
- مردم فکر می کنند چون شما صاحب شغل خود هستید ، رئیسی ندارید ، که کاملاً اشتباه است. شما خیلیش را هم دارید. وام تجاری شما رئیس شماست ، فضای خرده فروشی شما رئیس شماست ، به علاوه هر مشتری که از درب فروشگاه داخل می آید رئیس شما نیز هست.
- بیشتر مواقع، کسی که به فروشگاه شما زنگ می زند احتمالاً یک بازاریاب است که در تلاش است تا شما را به سمت جایگزینی تامین کالای فروشگاهتان با کالای آنها ترغیب کنند.
- ممکن است گاهی یک شنبه بهترین روز هفته باشد و بار دیگر روزهای خوب هفته شاید پنج شنبه باشد. در این تجارت ، اغلب سازگاری وجود ندارد.
- همیشه مشتریانی وجود خواهند داشت که به فروشگاه ، محصولات یا کارمندان شما احترام نگذارند.
- هرگز در مغازه خود یا در صفحه رسانه های اجتماعی فروشگاه خود درباره سیاست با مشتری خود بحث نکنید. شما نیمی از مشتریان خود را عصبانی خواهید کرد.
- شما همواره در مبارزه برای حفظ تجارت ، انبار و میز خود هستید.
- بدون حس طنز هرگز زنده نخواهید ماند. خوب البته ، شما ممکن است زنده بمانید ، اما دیگر خوشبخت نخواهید بود.
- شما کسانی را خواهید دید که به شما می گویند: “فروشگاه خرده فروشی من شکست خورد ، بنابراین تغییر شغل دادم.”
- همیشه حق با مشتری نیست.
- کسب و کارهایی نیز وجود دارند که تجارتشان کلاهبرداری و فریب صاحبان کسب و کار کوچک است.
- بعضی در فروش راست نمی گویند.
- اگر اجازه دهید بازاریابی یک بار جنسی را را جایگزین دیگری کند و بشما تحویل دهد ، دفعه دیگر کالاهایی را که دوست دارند را برای شما ارسال می کنند تا جایی که حتی هنگام تحویل آن اجناس به شما آن اقلام را به عنوان سفارش خود نمی توانید تشخیص دهید.
- هر بازاریابی که برای شما کار می کند باید به شما پاسخگو باشد .
- گاهی مجبورید رابطه تجاری حود را با دوستانی را که مطمئن هستید شریک تجاری است بهم بزنید.
- متعادل کردن درآمد و هزینه ها یک نوع هنری است که کارآفرینان بسختی در آن استاد می شوند.
- شما شاید برای مدتی ورشکسته شوید.
- ۲۰٪ از مشتریان شما مسئول ۸۰٪ از فروش شما هستند.
- همیشه می توانید نه بشنوید و نه بگویید.
- سازماندهی مهارت مهمی است که باید روی آن کار کنید. این چیزی است که می تواند شما را بسازد یا خراب کند.
- هرچه طول مدتی که یک فروشگاه دارید بیشتر باشد ، سخت تر است که بتوانید قیمت کامل را در هر کجا برای هر چیزی بپردازید.
- به ندرت روز تعطیل مطمئنی دوباره خواهید داشت.
- شما باید به آنچه مشتری در واقع پول خود را صرف می کند توجه کنید ، نه آنچه که می گویند می خواهند.
- شما باید یک مکان خرده فروشی را قبل از راه اندازی برررسی کنید و فقط به حس درونی خود اتکا نکنید.
- ممکن است کارمندی که در طی مصاحبه استخدامی فکر می کنید کار شما را راه می اندازد در عمل ناتوان از آب در بیاید.
- اگر ندانید کودک شما به چه چیزهایی نیاز دارد ، بهترین توصیه والدین دنیا بدردتان نمی خورد. فروشگاه شما مانند کودک شماست ،کودک خود را بشناسید.
- به طور مداوم خدمات عالی به مشتری باعث رونق کسب و کار شما می شود ، اما یک تجربه بد مشتری ، در رسانه های اجتماعی ، می تواند درهای کسب و کار شما را ببندد!
- یک ایده تجاری سخت تر از آنی که فکر می کنید اجرایی می شود ، اما شما واقعاً وقت برای توجه به این امر ندارید.
اینها مشکلاتی بود که صاحبان خرده فروشی آنها را تجربه کرده اند و لازم بود از آنها آگاه شوید.