به گزارش اخبارکار به نقل از خبرنگار ایرنا، علی اسماعیلی روز شنبه در دومین جلسه ستاد پروژه مهر استان زنجان، افزود: آزمون استخدامی وزارت آموزشوپرورش در سال گذشته برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دوره ابتدایی و در مدارس استثنایی برگزار شد که سهمیه استان ۳۴۶ نفر بود اما ۲.۵ برابر یعنی ۸۰۰ نفر برای گزینشهای بعد از آزمون دعوت شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ارتباط با تغییرات صورت گرفته در آزمون استخدامی آموزگاری دوره ابتدایی و استثنایی، افزود: امسال روش گزینش متفاوت شده و نمره علمی داوطلب ۴۰ درصد و مصاحبه حضوری و سنجش صلاحیتهای عمومی و حرفهای ۶۰ درصد در موفقیت فرد برای پذیرش و استخدام موثر است.
وی هدف از تحول در فرآیند گزینش معلمان را تمرکز بر عدالت در انتخاب نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: هدف ما گزینش نیروی لایق از همه جهت برای نیل به بهرهوری حداکثری نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت است.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت حداکثری بر مدارس و مراکز غیردولتی، افزود: مدارس غیردولتی باید در چهارچوب مصوبات پروژه مهر برنامههای خود را تنظیم و اجرا کنند.
وی با بیان اینکه کار تحولی باید به طور وسیع در بدنه آموزش و پرورش مخصوصاً در مناطق و مدارس روستایی پیگیری شود، اضافه کرد: برنامهریزیهایی که ذیل پروژه مهر و تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس انجام میشود باید با نگاه اجرایی سازی حداکثری سند تحول بنیادین باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر پیگیری مصوبات ستاد پروژه مهر، افزود: پیگیری مصوبات پروژه مهر باید به صورت دقیق در سطوح مختلف تا سطح مدرسه انجام شود و ما شاهد گفتمان سازی پروژه مهر در سطح مدارس استان باشیم.
وی با تاکید بر توجه به ابلاغ و انتصاب مدیران افزود: این امر باید به صورت منظم و جدی پیگیری شود تا مدیران مدارس به موقع منصوب شوند و کارهای جاری مدارس را پیگیری کنند.