به گزارش اخبارکار به نقل از ایکنا، به نقل آموزش و پرورش اردبیل، کلامالله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۱۳ تیرماه، در جلسه شورای معاونین که با حضور معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، ضمن تقدیر از تغییر رویکرد سنجش در طول سال گفت: سنجش دقیق و علمی دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه یکی از مهمترین شاخصههای عدالت آموزشی است چرا که سنجش بدو تحصیل زمینه ساز ارایه خدمات آموزشی متناسب با شرایط هر دانش آموزش است و لازم است حتما توجه ویژهای به توسعه آموزشهای استثنایی در آموزش و پرورش داشته باشیم. در این راستا امسال ۶۰ نفر آموزگار استثنایی در استان اردبیل استخدام و به کارگیری خواهند شد.
مصطفوی، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامههای حوزه تشخیص و توانبخشی گفت: دانشآموزان دیرآموز تحت عنوان نیازمند به آموزش در مدارس عادی مشغول تحصیل خواهند شد و پروتکلهای آموزشی خاصی جهت بهبود وضعیت آموزشی این دانشآموزان تدوین شده است.
وی افزود: در خصوص کارکردهای اجرایی ابلاغیه آییننامه و دستورالعملها افزود: استراتژیهای است که باید در دانش آموزان خود تقویت کنیم که آموزش در حوزه معلمان این حوزه را تقویت خواهد کرد تا بتوانیم کیفیت آموزشی و پرورشی را بالا ببریم. وی در ادامه با اشاره به انتصابات نیروهای مراکز اختلالات گفت: در انتصابات نیروهای مراکز اختلالات حتما بحث تخصصص و تعهد در نظر گرفته شود.
در ادامه محمد شفایی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اردبیل ضمن تبریک دهه کرامت و خوش آمد گویی، گزارشی از عملکرد مدارس و مراکز اختلالات یادگیری ارائه نمود و گفت: از ۲۴۱۳۲ نفر شاخص ۲۱۶۷۷ نفر ارزیابی شده و آماده جای دهی در مراکز میباشند. شفایی در خصوص ارتقای مراکز مشکلات ویژه یادگیری بر مراکز جامع و تاکید بر ارائه خدمات توانبخشی برای نوآموزان ارزیابی شده در حوزه سنجش گفت: محرومیت در بحث فضا و نیروی انسانی و برنامهریزی جهت حل مشکلات فضا و نیرو برای خدمترسانی به دانش آموزان گیرنده خدمات در نظر گرفته شود.