• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
5
آشنایی با:

اصول پیدا کردن شغل دوم

  • کد خبر : 2737
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
اصول پیدا کردن شغل دوم
اخبارکار:این امر یک واقعیت است که تفاوتی ندارد چه میزان درآمد دارید، برای زندگی بهتر شما باید هزینه بالاتری را نیز پرداخت کنید که این امر تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که درآمد شما نیز افزایش پیدا کند.

در این زمینه با داشتن تنها یک شغل کارمندی مشخص، نمی توان انتظار رشد خاصی را داشت. در این زمینه آمارها حاکی از آن است که بیش از ۴۵ درصد افراد در آمریکا، شغل دومی برای خود دارند. این امر در حالی است که بسیاری از افراد تصور می کنند که فرصتی برای پرداختن به شغل دوم را در طول شبانه‎روز خود ندارند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر دیگران موفق شده اند تا چنین اقدامی را انجام دهند، بدون شک شما نیز قادر به انجام آن خواهید بود. در این رابطه رعایت چند نکته می تواند شما را در این مسیر، یاری کند. درواقع قرار نیست که داشتن شغل دوم به معنای از دست رفتن زندگی شخصی، خستگی بیش از حد و احساس فرسودگی شود. در این رابطه اصول پیدا کردن شغل دوم را در قالب چند قانون ساده، بررسی خواهیم کرد. 

۱-دو محیط کاری ایجاد نمایید 

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که به جدا کردن دو شغل از یکدیگر توجه کافی را نشان نمی دهند. همین امر باعث می شود که حتی پیدا کردن یک فایل ساده نیز به یک چالش تبدیل شده و تمامی این مسائل، آرامش ذهنی شما را از بین می برد. تحت این شرایط طبیعی است که شما نیاز به زمان بیشتری برای انجام کارهای خود داشته باشید. در این رابطه منظور این نیست که دو اتاق جداگانه داشته باشید. درواقع شما تنها کافی است که فایل ها را از یکدیگر جدا نمایید. در این زمینه ابزارهایی نظیر slack می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی باشد. در این رابطه حواس پرتی های شما باید به حداقل برسد. تحت این شرایط شما حتی می توانید چند کار مختلف را داشته باشید. با این حال به استراحت کردن میان هر یک از آنها نیز توجه داشته باشید. در این زمینه بهتر است که شغل ها با مهارت های شما همخوانی داشته باشد. تحت این شرایط، شما در حال کسب تجربه بالاتر در حوزه تخصصی خود نیز هستید که در نهایت به بهبود مهارت های شما کمک خواهد کرد. 

۲-به دنبال ایده های جدید در حوزه کاری خود باشید 

از دیگر اقداماتی که باید انجام دهید این است که به صورت مداوم بازار حوزه کاری خود را بررسی کرده و سعی در پیدا کردن موارد ترند و شکاف ها باشید. این موضوع حتی می تواند کمک نماید که شما اقدام به شروع کسب و کاری برای خودتان نمایید. نکته مهم دیگر این است که همواره این احتمال وجود دارد که شما بتوانید فرصت های شغلی بهتری را نیز پیدا کنید. به همین خاطر جست و جو در این بخش بسیار مهم خواهد بود. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بیش از ۷۷ درصد کارمندان، احساس فرسودگی را در کار خود تجربه کرده اند. به همین خاطر شما نیز باید به دنبال شغلی بهتر برای خود باشید. یک شغل بهتر نه تنها درآمد شما را افزایش خواهد داد، بلکه به واسطه خستگی کمتر، فرصت را برای پرداختن به اقدامات دیگر در اختیار خواهید داشت. حضور در گروه های کاری و جست و جوی مداوم، به شما کمک خواهد کرد تا در این مسیر به خوبی اقدام نمایید. نکته مهم دیگری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خودتان انگیزه سازی داشته باشید. این موضوع برای هر فردی، تفاوت هایی را خواهد داشت. برای مثال ممکن است یک نفر بخواهد آخر هفته به انجام کاری مورد علاقه بپردازد و برای فردی دیگر، گوش دادن به موسیقی در زمان استراحت، اقدام انگیزشی محسوب شود. 

۳-برون سپاری را جدی بگیرید 

از جمله اشتباهات رایج این است که افراد تصور می کنند تمامی اقدامات را باید خودشان به تنهایی انجام دهند. این امر در حالی است که شما باید انتخاب نمایید که چه مواردی لازم است توسط خودتان انجام شود و کدام یک بهتر است برون سپاری شود. این موضوع خصوصا در زمانی که می خواهید شغل دوم داشته باشید، بسیار مهم خواهد بود. برای مثال ممکن است به فکر ایجاد یک آنلاین شاپ افتاده باشید. در این زمینه اگر بخواهید تمامی اقدامات را خودتان انجام دهید، بدون شک نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی است. این امر در حالی است که شما می توانید برای خودتان ادمین استخدام کرده و با این اقدام، امکان انجام کار دوم را بدون فشار بیش از حد داشته باشید. آمارها در این زمینه که برند لینکدین منتشر کرده است، نشان می دهد که بیش از ۸۳ درصد کسب و کارهای کوچک از برون سپاری رضایت کامل دارند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نظارت های کافی را داشته باشید تا از انجام درست تمامی اقدامات، اطمینان حاصل نمایید. 

۴-ارتباطات خود را گسترش دهید 

واقعیت این است که ارتباطات بیشتر، زمینه را برای فعالیت بالاتر مهیا می کند. در این زمینه تنها کافی است که به داستان شکل گیری برندهای مطرح توجه داشته باشید. درواقع اکثر آنها از یک ارتباط دوستانه شکل گرفته است. دلیل این امر به این خاطر است که یک نفر نمی تواند تمامی الزامات ایجاد یک کسب و کار را در اختیار داشته باشد. به همین خاطر از دل ارتباطات درست و گسترده خود می توانید فرصت های شغلی زیادی را پیدا کنید. درواقع بسیاری از افراد از توصیه های دوستان خود، شغل جدید پیدا می کنند. به همین خاطر لازم است که خصوصا در حوزه تخصصی خود، دوستان زیادی را داشته باشید. 

۵-زمان مناسب برای خارج شدن را پیدا کنید 

این موضوع کاملا رایج است که شغل دوم افراد به مرحله ای برسد که حتی درآمدزایی بالاتری نسبت به شغل اصلی داشته باشد. تحت این شرایط دیگر ادامه دادن اقدامات قدیمی، توجیه نخواهد داشت. در این بخش نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عکس این ماجرا نیز می تواند صادق باشد. درواقع این امکان بسیار محتمل است که شغل دوم، نتیجه لازم را به همراه نداشته باشد و نیاز است که آن را رها کنید و به دنبال ایده و فرصت شغلی دیگری باشید. به صورت کلی در پیدا کردن شغل دوم، این موضوع بسیار مهم است که به خوبی تشخیص دهید که چه زمانی باید کدام یک را رها کرده و به دنبال گسترش مورد بهتر باشید. 

در نهایت با رعایت این پنج اصل، بدون شک شما می توانید در زمینه پیدا کردن شغل دوم، کاملا موفق ظاهر شوید و ریسک کار را تا حد امکان برای خود کاهش دهید. 

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=2737
  • نویسنده : نیکیتا فدوراو -مترجم :امیر آل علی
  • ارسال توسط :
  • منبع : فرصت امروز به نقل ازentrepreneur
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.